کد خبر: ۳۲۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۰۱

توضیحات ده‌نمکی درباره بازگشت سحر قریشی به تلویزیون

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مسعود ده‌نمکی کارگردان سریال «دادستان» به حواشی اخیر این سریال پاسخ داد.
مسعود ده نمکی درباره ساخت «دادستان» گفت: سریال دادستان ادامه همان فاصله طبقاتی و دادستان‌هایی است که قبلا در مستند «فقر و فحشا» و سریال «دارا و ندار» نشان دادیم و همینطور فیلم سینمایی «رسوایی» ۱ و۲ که به فساد اداری و ... می‌پردازد. حالا این بار با «دادستان» در قالب یک مینی سریال مضمون مطالبه گری و عدالت خواهی به پدیده نفوذ با نگاه جدید در قالب یک کار پلیسی اکشن برای مخاطبان در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به میزان استقبال مردم از «دادستان»، ادامه داد: الحمدالله در آنچه که در جامعه می‌بینیم سریال مورد استقبال قرار گرفته و طبقات اجتماعی مختلف، سریال را تماشا می‌کنند و واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی و ... شاهد هستیم.

کارگردان «رسوایی» در پاسخ به انتقاد منتقدان که گفتند سریال شعاری است، عنوان کرد: برخی‌ها پشت این حرف قایم شده اند و نقدها را به خودشان می‌گیرند. برخی از آدم‌هایی که این حرف را می‌زنند که خودشان بخشی از این قصه رانت در جامعه هستند و خود من آن‌ها را می‌شناسم. حتی به برخی از این افراد سفارش دادند تا به سریال ضربه بزنند و انتقاد کنند. 

وی ادامه داد: زمانی که ما درباره عدالتخواهی و مطالبه‌گری سریالی را می‌سازیم دیالوگ‌ها هم به این سمت می‌روند به نظر من این شعار زدگی نیست. اینجا دعوای گفتمان‌ها با همدیگر است و آقای کاسبی نماینده یک گفتمان و تفکر است، آن‌ها شعارهایی برای خودشان دارند. شخصیت‌ها بر اساس گفتمان آن‌ها شکل گرفته است.

ده نمکی درباره بازگشت سحر قریشی بعد ۱۱ سال به تلویزیون، گفت: مشکل خانم قریشی حل شده بود که اجازه بازی در سریال «دادستان» داده شد، در سریال‌های دیگر هم این اتفاق رخ می‌دهد که برخی از بازیگران بعد از محدودیتی که داشتن دوباره در سریال کار کردند و ربطی به مسعود ده نمکی ندارد.

وی افزود: در سریال دادستان شاهد حضور بازیگران طنز در نقش‌های جدی هستیم و خیلی هم خوب و قابل باور هستند. آقای کاسبی در اینجا بسیار قوی ظاهر شدند و بازی خوبی از او شاهد هستیم.

کارگردان «اخراجی ها» درباره شایعه بالا بودن بودجه سریال هایش نسبت به کارهای دیگر تلویزیون، گفت: این سومین سریالی است که برای تلویزیون ساخته ام و شاید همیشه پایین‌ترین تراز را داشتم. اینجا هم همین است البته برآورد به تهیه کننده ربط دارد و سازمان تصویب می‌کند و به نظرم کسانی که این نظرها را می‌دهند به نظرم اسناد را منتشر کنند و با سریال‌های قبلی با سریال دادستان مقایسه داشته باشند.