کد خبر: ۳۲۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۳

مرگ دختر ۱۲ساله و زن جوان با مشروبات تقلبی

استفاده از مشروبات الکلی تقلبی در یک مهمانی 2نفره جان دختر 12ساله و زنی جوان را گرفت و فروشنده مشروبات به اتهام قتل بازداشت شد.
همشهری: استفاده از مشروبات الکلی تقلبی در یک مهمانی 2نفره جان دختر 12ساله و زنی جوان را گرفت و فروشنده مشروبات به اتهام قتل بازداشت شد.

چند روز قبل به مأموران پلیس پایتخت گزارش شد که دختری 12ساله و زنی 28ساله که به‌دلیل مسمومیت با مشروبات الکلی به یکی از بیمارستان‌ها منتقل شده بودند، جان خود را از دست داده‌اند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که نزدیکان زن جوان ساعتی قبل با پیکر نیمه جان او و دختر نوجوان که مهمانش بود در خانه‌اش رو‌به‌رو شده و آنها را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

زن جوان در لحظاتی که هنوز هوشیار بود به پزشکان گفته بود که دختر نوجوان مهمانش بوده و با یکدیگر مشروبات الکلی مصرف کرده و مسموم شده‌اند. او همچنین نشانی‌های پسر جوانی که مشروب را از او خریده بود در اختیار پزشکان گذاشت اما ساعتی بعد ناباورانه بر اثر شدت مسمومیت همراه دختر 12ساله روی تحت بیمارستان جان باخت.

با مرگ این 2نفر ماجرا به بازپرس جنایی پایتخت گزارش و با دستور او تحقیقات در این خصوص آغاز شد. گزارش اولیه پزشکی قانونی نشان می‌داد که این 2نفر به‌دلیل وجود الکل صنعتی در مشروب جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین تحقیقات درخصوص فروشنده نشان داد که او جوانی است که به‌صورت سیار در شرق تهران مشروبات الکلی می‌فروشد و از افراد معروف و سابقه‌دار منطقه است و روز حادثه دختر 12ساله یک بطری مشروب از او خریده بود.
در همین حال مأموران برای روشن شدن ابعاد دیگر این حادثه به تحقیق درخصوص زندگی خصوصی 2قربانی پرداختند. این بررسی‌ها حاکی از آن بود که زن جوان به تنهایی زندگی می‌کرد اما دختر 12ساله بعد از جدایی پدر و مادرش از یکدیگر با مادربزرگش زندگی می‌کرد و با زن جوان که خاله یکی از دوستانش بود نیز دوست بود و به خانه‌اش رفت‌وآمد می‌کرد. او روز حادثه هم به دعوت زن جوان به خانه‌اش رفته بود. آن روز قرار بود علاوه بر دختر 12ساله یکی از دوستانش نیز به آنجا برود اما چون کاری برایش پیش آمده بود به این مهمانی نرفت.

در شرایطی که با ادامه تحقیقات ابعاد بیشتری از این حادثه تلخ در حال روشن شدن بود، پدر و مادر دختر نوجوان از یک سو و خانواده زن جوان از سوی دیگر در دادسرای امور جنایی شکایتی را مطرح کردند و خواستار روشن شدن ماجرا و مجازات عامل مرگ عزیزان‌شان شدند. در این شرایط بود که به دستور بازپرس پرونده فروشنده مشروبات الکلی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

با اینکه او در بازجویی‌های اولیه این ماجرا را به کلی منکر می‌شد اما در ادامه پذیرفت که به قربانیان مشروبات الکلی فروخته اما از مسموم و تقلبی بودن آن بی‌اطلاع بوده است. او در اعترافاتش گفت: من مشروباتی که می‌فروشم را از فرد دیگری می‌خرم و از محتویات داخلش اطلاعی ندارم. زن جوان چند مرتبه از من مشروب خرید و از مشتریانم بود اما این بار دختر نوجوانی را سراغم فرستاد. باور کنید که نمی‌دانستم داخل بطری متانول است و بی‌گناهم.

به‌دنبال اعترافات این مرد حکم دستگیری فروشنده اصلی مشروبات الکلی مسموم صادر شد و مأموران پلیس به تلاش‌های خود برای دستگیری او ادامه دادند.