کد خبر: ۳۲۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۷

عکس عروس بی رحم داعشی ها که 15 ساله بود / با دیدن سر جدا شده در سطل آشغال ناراحت نشدم

رکنا :شمیمه بیگم بی رحم ترین عروس داعش است که در 15 سالگی از بریتانیا فرار کرد تا عضو داعش شود.
بی رحم ترین عروس داعش را بشناسید این دختر بریتانیایی 15 ساله است. شمیمه بیگم در دوران نوجوانی و هنگامی که تنها ۱۵ سال سن داشت برای پیوستن به گروه داعش از بریتانیا به سوریه رفت.

 دیوان عالی بریتانیا روز جمعه با انتشار حکمی، درخواست شمیمه بیگم، زن بریتانیایی که به داعش پیوسته بود، برای بازگشت به خاک بریتانیا با هدف مبارزه برای بازگردانرن تابعیت لغو شده‌اش را رد کرد.

این نوجوان بریتانیایی دو سال پیش به اسارت نیرو‌های دموکراتیک سوریه درآمد و از آن زمان خواستار بازگشت به بریتانیا شده است، با این حال وزارت خارجه بریتانیا در سال ۲۰۱۹ این درخواست را رد و اعلام کرد که شهروندی بریتانیایی وی لغو شده است.

لغو شهروندی شمیمه بیگم پس از آن صورت گرفت که وی در مصاحبه‌ای با مجله تایمز گفت که از تصمیمی که گرفته پشیمان نیست و در رقه (پایتخت داعش در سوریه) زندگی نرمالی داشته و دیدن سری بریده در سطل آشغال او را ناراحت نکرده است، اظهاراتی که باعث شوکه شدن افکارعمومی در بریتانیا شده بود.

ماجرای عروس داعشی که در 15 سالگی عضو داعش شد

دیوان عالی بریتانیا روز جمعه با انتشار حکمی، درخواست شمیمه بیگم، زن بریتانیایی که به داعش ‍پیوسته بود، برای بازگشت به خاک بریتانیا با هدف مبارزه برای بازگردانرن تابعیت لغو شده‌اش را رد کرد.

شمیمه بیگم در دوران نوجوانی و هنگامی که تنها ۱۵ سال سن داشت برای پیوستن به گروه داعش از بریتانیا به سوریه رفت. او یکی از سه دختر مدرسه‌ای در شرق لندن بود که در سال ۲۰۱۵ به سوریه رفت.

این نوجوان بریتانیایی دو سال پیش به اسارت نیرو‌های دموکراتیک سوریه درآمد و از آن زمان خواستار بازگشت به بریتانیا شده است، با این حال وزارت خارجه بریتانیا در سال ۲۰۱۹ این درخواست را رد و اعلام کرد که شهروندی بریتانیایی وی لغو شده است.

ساجد جاوید، وزیر کشور سابق بریتانیا گفته بود که او بنگلادشی است و می‌تواند به بنگلادش برود. با این حال شمیمه بیگم این تصمیم دولت بریتانیا را به چالش کشیده بود با این استدلال که شهروند کشور دیگری نیست و تصمیم ساجد جاوید باعث شده است که او به فردی بدون تابعیت تبدیل شود.

شمیمه بیگم ۲۱ ساله اکنون در اردوگاه اسرای دولت اسلامی در شمال سوریه نگهداری می‌شود که در کنترل نیرو‌های دموکرات سوریه است. او در سال ۲۰۱۹ نوزاد پسرش را در اثر سینه پهلو از دست داد، این نوزاد در لحظه مرگ تنها ۳ هفته از عمرش می‌گذشت.