کد خبر: ۳۳۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۸

ترس از صداهای اجنه در این روستای ایلام/ فرماندار وارد عمل شد + جزییات

رکنا: ترس و وحشت مردم از شنیدن صداهای عجیب و ترسناک در روستای عباس آباد فرماندار شهر را به تفحص وا داشت.
شنیدن صداهای عجیب در روستای عباس‌آباد شهرستان دره‌شهر که منشا مشخصی نیز ندارند، رعب و وحشت را در دل مردم برانگیخته و آن‌ها را کلافه کرده است.

طی ماه‌های گذشته گزارشی درباره «منشا صداهای ترسناک و مرموز» منتشر شد که براساس آن به گوش رسیدن صداهای ترسناک سبب ایجاد رعب و وحشت در بین ساکن روستای عباس‌آباد شهرستان دره‌شهر شده‌ بود.

حدود ۲ ماه از بروز این حادثه می‌گذرد و تاکنون در خصوص منشا این صداهای نامعلوم خبری مخابره نشده‌ و طی روزهای اخیر نیز بار دیگر شنیده شدن صداهای ترسناک در این منطقه سبب ایجاد رعب و وحشت برای مردم شد اما متاسفانه کماکان مسوولان واکنشی به این مشکلات نشان نداده‌اند.

رانش زیرزمینی منشا صداهای مهیب روستای عباس آباد

کیانوش محمدنژاد فرماندار شهرستان دره‌شهر گفت: احتمال می‌رود که صداهای روستای عباس‌آباد ناشی از رانش‌های زیرزمینی باشد.

وی افزود: با توجه به این‌ که به‌طور قطعی منشأ این صداها مشخص نشده‌ تا کنون اقدامی جهت انتقال ساکنین این روستا به منطقه دیگر نیز انجام نشده است.

پناهی دهیار روستای عباس‌آباد نیز با بیان اینکه مسوولان ستاد بحران و شهرستان در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند، گفت: براساس گفته‌ی اکیپ‌های تحقیقاتی که طی هفته‌های اخیر وارد روستای عباس‌آباد شده‌اند، ریزش حفره‌های زیرزمینی دلیل و منشأ صداهای مهیب در روستای عباس‌آباد است.

وی با بیان این‌ که به تازگی این صداهای مهیب در روستاهای زرانگوش و قلعه‌تسمه نیز شنیده می‌شود، افزود: شهریور ماه سال جاری برای اولین بار شاهد شنیده شدن این صداهای مهیب در روستای عباس‌آباد بودیم.

دهیار روستای عباس‌آباد با بیان اینکه از دی ماه نیز مجدد چندین بار این صداهای مهیب به گوش رسیده است، گفت: گاهی این صداها همراه با لرزش و گاها بدون لرزش به گوش می‌رسد.

ماجرای عجیب روستایی که صدای «اجنه » در آن مردم را می‌ترساند

سعید کریمیان مدیر ستاد بحران استان ایلام گفت: در دیدار هفته گذشته با رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و نماینده موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مشکل صداهای مهیب در روستای عباس‌آباد به مسوولان کشوری منعکس ‌شده است.

وی ادامه داد: نتیجه اولیه اکیپ‌های تحقیقاتی استان که در این روستا مستقر شده‌ فرو ریزش لایه‌های زیرین خاک را منشأ صداها در روستای عباس‌آباد عنوان کرده است.

مدیر ستاد بحران استان ایلام گفت: براساس تحقیقات اولیه به‌عمل ‌آمده توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران فرو ریزش نقاط آبی منشأ این صداهاست اما برای قطعیت این نتیجه دستگاه‌هایی توسط موسسه ژئوفیزبک دانشگاه تهران و پژوهشگاه لرزه نگاری کل کشور در این منطقه نصب می‌شود تا منشا این صداها شناسایی شود.

کریمیان اشاره کرد: پیگیری‌ها و اقدامات لازم جهت شناسایی منشا این صدا در دستور کار قرار دارد.

طی سال‌های گذشته شاهد شنیده شدن چنین صداهایی در شهرستان سرابله بودیم که وحشت ساکنین این شهر را در پی داشت، هرچند در این راستا تیم‌های تحقیقاتی به این شهر اعزام شد اما پس از گذشت چند سال کماکان دلیل صدا مشخص نشده، امید است مسوولان با توجه حساسیت موضوع این مشکل را با جدیت بیشتری پیگیری کنند