کد خبر: ۳۳۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۵۷

گدای70ساله را کشتند و پولها و دلارهایش را دزدیدند/ او در بانک220میلیون تومان پس انداز داشت

ایران نوشت:ساعت 11 صبح دوشنبه گذشته اهالی یکی از خیابان‌های تهرانپارس با پلیس تماس گرفته و از بوی تعفنی که از خانه همسایه به مشام می‌رسید شکایت کردند.
وقتی مأموران کلانتری 126 تهرانپارس برای بررسی ماجرا به محل رفتند یکی از همسایه‌ها گفت: خانه ویلایی که در همسایگی ما قرار دارد متعلق به مردی 70 ساله است که به تنهایی زندگی می‌کند. چند روزی است که از پیرمرد خبری نیست و از طرفی بوی تعفن شدیدی از خانه‌اش به مشام می‌رسد.
جسدی در زیرزمین
مشکوک بودن ماجرا باعث شد تا مأموران کلانتری ضمن هماهنگی‌های قضایی با بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت وارد خانه ویلایی شوند. آنها با ورود به حیاط خانه دریافتند بوی تعفن از زیر زمین منتشر شده است. زمانی که مأموران پا در زیرزمین گذاشتند با جسد پیرمرد در حالی که دست و پایش بسته شده بود مواجه شدند.
با کشف جسد، موضوع به بازپرس حبیب‌الله صادقی اعلام شد و دقایقی بعد بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. دست و پاهای پیرمرد با طناب بسته شده بود و دور گردن او نیز طنابی از همان جنس و رنگ بود. متخصصان پزشکی قانونی زمان قتل را حدود 10 روز قبل اعلام کردند.کبودی و طنابی که دور گردن پیچیده شده بود حکایت از قتل بر اثر خفگی داشت اما برای مشخص شدن علت اصلی مرگ جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی انتقال داده شد.


قاتلان آشنا
با توجه به اینکه در ورودی خانه سالم بود، این احتمال مطرح شد که عامل یا عاملان جنایت با مقتول آشنا بوده‌اند. از سویی بهم ریختگی خانه نشان از قتل به خاطر سرقت داشت. در تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول به‌نام هاشم، پیرمرد گدایی بوده که هر روز صبح از خانه خارج می‌شده و با گدایی روزگارش را سر می‌کرده است.
 طبق اظهارات همسایه‌ها وی همسر و فرزندی نداشته و فقط یک خواهر دارد که در شهرستان زندگی می‌کند. همچنین مشخص شد پیرمرد پول‌هایی را که از راه گدایی به‌دست می‌آورده یا داخل کمدش نگهداری یا به حساب‌های بانکی اش واریز می‌کرده. فیش‌های بانکی واریز و برداشت پول نیز این موضوع را تأیید می‌کرد.

در بازرسی خانه دفترچه بانکی به‌دست آمد که مبلغ 220 میلیون تومان پول در حساب آن وجود داشت و تاریخ داخل دفترچه نشان می‌داد که پول از سال‌ها قبل در این حساب بوده است.

طبق تحقیقات مشخص شد از خانه پول، وسایل با ارزش مانند طلا و دلار و اسناد و مدارک بانکی سرقت شده است اما میزان این سرقت باتوجه به اینکه مقتول به تنهایی زندگی می‌کرد مشخص نیست.

بازپرس حبیب‌الله صادقی دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه گدای ثروتمند را صادر کرد. همچنین دستور تحقیقات از همسایه‌ها و اقوام مقتول و بررسی حساب‌های بانکی را صادر کرد.