کد خبر: ۳۳۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۹

عروس خاندان سلطنتی به سرقت ادبی متهم شد

انتشار خبر ورود رسمی مگان مارکل به جرگه نویسندگان با نوشتن کتاب مصور «نیمکت» با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی زوبه‌رو شد و برخی کاربران او را به سرقت ادبی متهم کردند.

هنرآنلاین: عروس رانده‌شده خاندان سلطنتی بریتانیا کتاب کودکانه «نیمکت» را بر اساس روابط میان همسرش شاهزاده هری و فرزندشان آرچی نوشته و درست همزمان با دو سالگی پسر خود روانه بازار کرده است. او که منتظر به دنیا آمدن ذومین فرزند خود (یک دختر) است، پیش‌تر گفته بود نوشت «نیمکت» را یکی دو ماه پس از تولد آرچی آغاز کرده بود.

همزمان با اعلام خبر انتشار کتاب از سوی مدیران بنگاه نشر رندم هاوس و رونمایی از طرح جلد و خط داستانی آن، بسیاری از کاربران توییتر خیلی زود به شباهت کتاب دوشس ساسکس با کتابی اشاره کردند که سال ۲۰۱۸ با نام «پسر روی نیمکت» منتشر شده بود. کورین ایوریس این کتاب را درباره رابطه یک پدر و پسر نوشته و تصویر آن هم یک نیمکت کنار زمین بازی است.

با وجود انبوه اتهام‌ها علیه مارکل، نویسنده «پسر روی نیمکت» در صفحه شخصی خود در توییتر از دوشس ساسکس دفاع کرد. ایوریس نوشت: من توضیح ناشر و بخش‌هایی از کتاب مگان مارکل را خواندم. این همان داستان و موضوع «پسر روی نیمکت» نیست. من شباهتی بین این دو کتاب ندیدم.

عروس خاندان سلطنتی به سرقت ادبی متهم شد

شاهزاده هری و دوشس ساسکس دو سال پیش راه و سهم خود را از خاندان سلطنتی بریتانیا جدا کردند و راهی آمریکا شدند. این دو که حالا نصیبی از انبوه پول‌های کاخ باکینگهام ندارند، برای تامین هزینه‌های زندگی خود چند پروژه برای خودشان تعریف کرده‌اند. یکی از این پروژه‌ها، قرارداد ۱۳۵ میلیون دلاری با شرکت نتفلیکس برای تولید برنامه‌های تلویزیونی و فیلم سینمایی است.

شرکت رندم هاوس کتاب کودکانه و مصور «نیمکت» را هشتم ژوئن به بازار می‌فرستد و قرار نسخه صوتی آن هم با صدای مگان مارکل در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.