کد خبر: ۳۴۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۲

جنایات باورنکردنی سارقان کم سن و سال

تنها 5روز پس از نخستین سرقت مرگبار سارقان کم سن و سال در چهارباغ کرج، مأموران پلیس آگاهی موفق به دستگیری آنها شدند. متهمان برای سرقت موتور یا ماشین، ابتدا به راننده شلیک می‌کردند و در جریان 2سرقت 2نفر را به قتل رساندند.

همشهری: تنها 5روز پس از نخستین سرقت مرگبار سارقان کم سن و سال در چهارباغ کرج، مأموران پلیس آگاهی موفق به دستگیری آنها شدند. متهمان برای سرقت موتور یا ماشین، ابتدا به راننده شلیک می‌کردند و در جریان 2سرقت 2نفر را به قتل رساندند.

هفته گذشته مأموران پلیس آگاهی استان البرز در جریان سرقت هولناک یک خودروی پراید در منطقه چهارباغ قرار گرفتند. بررسی‌ها از این حکایت داشت که راننده پراید که جوانی حدودا 27ساله بود، در حال عبور از خیابان بوده که 3پسر سوار بر یک موتورسیکلت سد راهش شدند. راننده جوان از ماشین پیاده شد که ببیند ماجرا از چه قرار است اما در این هنگام یکی از موتورسواران با سلاح وینچستر گلوله‌ای به‌سوی او شلیک کرد و وقتی جوان راننده روی زمین افتاد، با همدست دیگرش پشت فرمان پراید نشست و همگی فرار کردند.

جنایات باورنکردنی سارقان کم سن و سال

پس از فرار سارقان، شاهدان ماجرا را به پلیس و اورژانس گزارش کردند و جوان راننده به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل ساچمه‌های زیادی که وارد بدنش شده بود به کما رفت و کمی بعد جانش را از دست داد. به‌دنبال این سرقت مرگبار تیمی از کارآگاهان جنایی زیرنظر سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد اما آنها بدون برجا گذاشتن ردی از خود متواری شد بودند.

دومین جنایت

چند شب از قتل هولناک راننده پراید گذشته بود که این بار راننده یک دستگاه موتورسیکلت قربانی سارق بی‌رحم شد. این جنایت نیز در یکی از مناطق چهارباغ کرج رخ داد و آن شب راننده موتور به همراه فرد دیگری که ترک موتور نشسته بود در حال عبور از خیابان بودند که سارقان سد راهشان شدند. وقتی موتورسیکلت متوقف شد، یکی از سارقان با سلاح وینچستر به سمت راننده شلیک کرد و او روی زمین افتاد.

مردی که ترک موتور نشسته بود با دیدن این صحنه، وحشتزده پا به فرار گذاشت و سارقان در چشم بر هم زدنی موتورسیکلت را سرقت کرده و متواری شدند. در جریان این سرقت راننده موتور به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد و وقتی پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

تعقیب و گریز

کارآگاهان در جریان بررسی‌های تخصصی در صحنه قتل جوان موتورسوار به سرنخ‌هایی از عاملان جنایت دست یافتند. آنها در ادامه محل تردد را زیرنظر گرفتند و اواخر هفته گذشته آنها را که سوار بر یک خودروی پراید بودند، شناسایی کردند. سارقان اما با مشاهده پلیس اقدام به فرار کردند و دقایقی پس از تعقیب و گریز، خودروی پراید را در گوشه‌ای رها کرده و با پای پیاده از محل گریختند.

مأموران پس از بررسی خودروی پراید متوجه شدند که پلاک آن جعلی است اما در ادامه و با انجام بررسی‌های بیشتر معلوم شد که این خودرو، همانی است که مدتی قبل‌تر دزدان با کشتن راننده‌اش آن را به سرقت برده بودند. به این ترتیب معلوم شد که قاتلان راننده موتورسیکلت همان سارقانی هستند که راننده پراید را نیز به قتل رسانده بودند.

دستگیری در خواب

با توجه به شگرد بی‌رحمانه سارقان در جریان سرقت‌هایشان، کارآگاهان حدس می‌زدند که آنها درصورت عدم‌دستگیری جنایت‌های دیگری را هم رقم بزنند. در این شرایط تحقیقات پلیسی به‌صورت شبانه‌روزی ادامه یافت تا اینکه محل اختفای آنها شناسایی شد و کارآگاهان موفق شدند صبح زود و درحالی‌که دزدان جنایتکار در خواب بودند، این محل را محاصره و آنها را دستگیر کنند.

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس استان البرز با بیان این خبر گفت: در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع آخرین قتل، 2نفر از متهمان در مخفیگاهشان در یکی از باغ‌های چهارباغ دستگیر شدند و معلوم شد که این باند 2عضو دیگر هم دارد که یکی از آنها دارای سوابق متعدد کیفری است. وی ادامه داد: در ادامه تلاش‌های کارآگاهان جنایی، این فرد نیز به دام پلیس افتاد و در بازرسی مخفیگاه متهمان، ۲قبضه سلاح گرم و سرد، ۲دستگاه موتورسیکلت و تعداد زیادی اموال سرقتی کشف شد.

براساس این گزارش، یکی از متهمان دستگیر‌شده جوانی حدودا 25ساله و دو متهم دیگر کم‌سن و سال و حدودا 17ساله هستند که در جریان بازجویی‌ها به قتل 2مرد و سرقت‌های خشن و بی‌رحمانه اعتراف کردند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.