کد خبر: ۳۴۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۰۸

پدر دختر 7 ساله اش را با ساطور چهل تکه کرد/ پلیس خبر داد

رکنا : پدر خشمگین دختر 7 ساله اش را با ساطور تکه تکه کرد.
ماجرای پدری که دخترش را با ساطور ۴۰ تکه کرد. این خبر در بین رسانه ها بازتاب نداشت .


 رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: برخی پرونده‌های جنایی در ایران در سکوت خبری می‌مانند و بازتاب رسانه‌ای نمی‌یابند. مثلا پدری که مدتی پیش دختر خردسالش را ساطوری کرد، اصلا در رسانه‌ها بازتاب پیدا نکرد

سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: چندی پیش در یکی از استان ها یک مرد، دختر ۷ساله خود را با ساطور به ۴۰ قسمت تقسیم کرد. در حالی که اصلا بازتاب رسانه‌ای پیدا نکرد.

تکه تکه کردن دختر 7 ساله با ساطور پدر

سردار قنبری با بیان این که اخبار مربوط به پرونده‌هایی جناییتهران نسبت به سایر استان‌ها بازتاب گسترده‌تری دارد، گفت: متاسفانه علیرغم انعکاس گسترده رسانه ها و پرداختن به پرونده‌های جنایی به دلیل تحریک حس کنجکاوی و جذب مخاطب، پس از اینکه این دست پرونده ها در جریان رسیدگی و نتیجه‌گیری قرار می گیرد، گویی موضوع دیگر به فراموشی سپرده می شود و کسی دیگر به آن نمی‌پردازد.

یا از من نوعی یا کارشناس سوال نمی شود که علت و ریشه این مسئله چیست؟ یا به این محورها پرداخته نمی‌شود که «پیامد ها و تاثیرات منفی نشر گسترده این سوژه‌های جنایی بر افکار عمومی و جامعه به لحاظ روانشناختی یا جامعه‌شناختی چیست؟»

رئیس پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: وقتی فردی به پلیس مراجعه می‌کند، برای ما فرقی نمی‌کند او وابسته به یک نهاد و جایگاه خاصی باشد. ما خود را خادم همه مردم می دانیم و در عمل هم اثبات کرده‌ایم.

سردار قنبری ادامه داد: یک نکته که وجود دارد، گویی پرونده‌های مربوط به اشخاص معروف بازتاب بیشتری پیدا می‌کند و این باعث می‌شود شائبه‌هایی در مورد روند پیگیری از سوی پلیس برای شهروندان پیش آید. به طور مثال در پرونده ای که اتفاقا یکی از ورزشکاران مالباخته بود، همزمان با آن پرونده، ۴۰ مورد سرقت دیگر از سارق مورد نظر کشف شد، اما هیچ رسانه‌ای به این موضوع نپرداخت.

رئیس پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: برخی مواقع رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب بیشتر روی پرونده های مربوط به هنرمندان و افراد مشهور مانور گسترده‌تری می دهند.