کد خبر: ۳۴۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۳۱

عامل قتل عام ۸ عضو خانواده زاهدانی دستگیر شد

عامل قتل عام ۸ نفر زاهدانی به همراه ۵ همدستش دستگیر شد

ایلنا: عامل قتل عام 8 نفر زاهدانی به همراه 5 همدستش دستگیر شد.

عامل قتل عام ۸ عضو خانواده زاهدانی دستگیر شد

با تلاش و اقدام به موقع کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان قاتل مسلحی که در تاریخ یازدهم خرداد ماه سال جاری 8 عضو یک خانواده را در شهر زاهدان به قتل رسانده بود شناسایی و به همراه 5 همدستش دستگیر شدند.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در تاریخ یازدهم خرداد ماه سال جاری در پی قتل مسلحانه 8 عضو یک خانواده شامل 2 زن ، 3 پسر و 3 دختر در یکی از محلات شهر زاهدان موضوع شناسایی و دستگیری عاملان جنایت به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کار آگاهان زبده پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه قتل، تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی قاتلان آغاز که در بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، از منزل مقتولان چند دستگاه گوشی موبایل و تعدادی لوازم منزل نیز سرقت شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با توجه به سرنخ های بدست آمده و با تلاش شبانه روزی و اقدامات تخصصی خود عامل اصلی این جنایت را که جوانی 26 ساله بود شناسایی و متهم طی یک عملیات ضربتی داخل مخفیگاهش در یکی از خیابان های شهر زاهدان دستگیر و در بازرسی محل اختفاء او اموال سرقت شده از منزل مقتولان به همراه یک قبضه کلت کمری با 27 فشنگ جنگی کشف شد.

سردار طاهری در ادامه بیان داشت: با دستگیری این متهم مشخص شد که او به صورت حرفه ای در امر قاچاق مواد مخدر فعالیت داشته و با کمک 5 نفر از همدستانش مرتکب این جنایت شده است.

وی در ادامه و در توضیح بیشتر گفت: در تحقیقات صورت گرفته متهم به جنایت ارتکابی اعتراف و اظهار داشت که چند روز قبل از جنایت با پدر و سرپرست مقتولان معامله ناثواب مواد مخدر داشته است که پس از اینکه او خود را به دادگاه معرفی و روانه زندان شده بود متهم به اتفاق همدستانش تصمیم می گیرند تا مواد مخدری که داخل منزل مقتولان بوده است را سرقت کنند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: متهم در شب حادثه به اتفاق همدستان خود به درب منزل مقتولان رفته و پس از تهدید اعضای خانواده با شلیک سلاح کمری اقدام به قتل آنها می کند و با توجه به اینکه مواد مخدر را داخل منزل پیدا نکرده بودند برای انحراف ذهن مأموران و گمراه ساختن پلیس ، با صحنه سازی اقدام سرقت تعدادی از وسایل منزل کرده و از محل متواری می شوند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در نهایت با تلاش پلیس 5 همدست دیگر این فرد جانی شامل یک زن و 4 مرد شناسایی و متهمان در چند عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سردار طاهری در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی خاطر نشان کرد : در این عملیات و در بازرسی از مخفیگاه متهمان علاوه بر توقیف یک دستگاه خودروی پژو 405 استفاده شده در قتل، مقدار 45 کیلو موادمخدر شامل 43 کیلو گرم تریاک و 2 کیلو گرم مرفین نیز کشف شد.