کد خبر: ۳۴۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۱

متهم سگ‌آزاری به زندان محکوم شد

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان مرکزی گفت: متهم سگ‌آزاری در یکی از شهرستان‌های استان از سوی دادگستری این شهرستان محکوم به یک سال نگهداری و مراقبت از حیوان مصدوم و توله‌هایش شد.
فارس نوشت: رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان مرکزی گفت: متهم سگ‌آزاری در یکی از شهرستان‌های استان از سوی دادگستری این شهرستان محکوم به یک سال نگهداری و مراقبت از حیوان مصدوم و توله‌هایش شد.

سیدهادی معین السادات در اراک اظهار کرد: پس از اعلام شکایت حفاظت محیط زیست شهرستان علیه شخصی که در یکی از روستاهای شهرستان اقدام به آزار یک ماده سگ و توله‌هایش کرده و کلیپ آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود، پرونده قضایی تشکیل و اقدامات قانونی علیه وی در دست اقدام قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی جلسات رسیدگی و تحقیقات کامل توسط محاکم قضایی شهرستان نهایتا متهم با قرار تعویق مراقبتی مکلف شد که تحت نظارت محیط زیست شهرستان و واحد اجرای احکام کیفری مربوطه، به مدت یک سال با هزینه شخصی نسبت به نگهداری از سگ و توله‌هایش و پرداخت هزینه درمانی حیوان اقدام کند.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه محیط زیست با هرگونه خشونت علیه حیوانات و حیوان‌آزاری که موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی باشد برخورد خواهد کرد ابراز داشت: همواره جدیت خوبی از سوی قضات این استان در پیگیری پرونده‌های قضایی در حوزه محیط زیست وجود داشته و حمایت‌های مسئولان قضایی استان مرکزی در این راستا جای قدردانی دارد.