کد خبر: ۳۴۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۹۳

پیمان معادی و فرزندانش در خانه لاکچری

رکنا: پیمان معادی عکس روزمرگی خود و فرزندانش را منتشر کرد

پیمان معادی یکی از چهره های سرشناس و بین المللی دنیای بازیگری ایران در اینستاگرامش عکسی از روزمرگی های خود و گذارندن وقت با فرزندانش منتشر کرد.


پیمان معادی و فرزندانش


باران و رایان دو فرزند پیمان معادی هستند که آقای بازیگر به هر دونفرشان علاقه زیادی دارد.

زندگی‌نامه و فعالیت هنری پیمان معادی

پیمان معادی فرزند یک زوج ایرانی است که در سال ۱۹۷۲ در نیویورک، آمریکا به دنیا آمد. رشته تحصیلی این بازیگر مهندسی متالوژی بوده و در دانشگاه آزاد کرج فارغ‌التحصیل شده‌است. وی علاوه بر فعالیت در عرصه هنر و بازیگری، مالک یک گالری ساعت در تهران است. او فعالیت خود را در سینما به عنوان فیلمنامه‌نویس با نگارش فیلم‌نامه آواز قو آغاز کرد و تا چند سال به نوشتن فیلم‌نامه‌هایی مانند عطش، کافه ستاره، کمای و … مشغول بود. معادی برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ به عنوان بازیگر در فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی ظاهر شد و بازی قابل توجهی ارائه داد. معادی در سال ۲۰۱۴ در سریالی به نام آن شب محصول شبکه اچ‌بی‌او به کارگردانی استیون زایلیان بازی کرد که در سال ۲۰۱۶ پخش آن آغاز شد، معادی در این سریال در کنار جان تورتورو و مایکل کی ویلیامز نقش شخصیتی به نام سلیم خان را ایفا می‌کند. زایلیان یکی از نویسندگان فیلم‌نامه فهرست شیندلر اثر استیون اسپیلبرگ بوده‌است.

پیمان معادی و فرزندانش


پیمان معادی همچنین در فیلم شش زیرزمین همبازی رایان رینولدز به کارگردانی مایکل بی شد. پیمان معادی و مایکل بی دومین همکاری خود را بعد از فیلم «۱۳ ساعت» تجربه می‌کنند. برف روی کاج‌ها اولین فعالیت معادی در عرصه کارگردانی است. این فیلم در سی‌امین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. بمب؛ یک عاشقانه، دومین فیلم اوست که در سی و ششمین جشنواره فجر، جایزه ویژه هیئت داوران، جایزه بهترین کارگردانی در ششمین دوره جشنواره فیلم بسفر و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در چهارمین دوره جشنواره فیلم سینه ایران تورنتو و جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره آسیا پاسیفیک در سال ۱۳۹۳ دریافت کرده‌است. النی کاریندرو، موسیقی ساز مطرح سینمای جهان که موسیقی متن بسیاری از فیلم‌های تئو آنگلوپولوس را ساخته با حضور در پروژه بمب؛ یک عاشقانه، برای نخستین بار موسیقی یک فیلم از سینمای ایران را ساخته‌است.

پیمان معادی در سال ۲۰۱۴ به عنوان بازیگر نقش اول در اردوگاه اشعه ایکس در نقش علی به ایفای نقش پرداخت. کریستن استوارت به عنوان نقش مکمل وی در این فیلم ظاهر شد. اردوگاه اشعه ایکس در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شد و بازی معادی مورد توجه منتقدان و عموم قرار گرفت. معادی در سال ۲۰۱۵ به پروژه آخرین شوالیه‌ها پیوست و همبازی مورگان فریمن و کلایو اوون شد. او در سال ۱۳۹۵ در فیلم ابد و یک روز به ایفای نقش پرداخت و بازی وی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما را به دست آورد. معادی در سال ۱۳۹۷ در فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی به ایفای نقش پرداخت و برنده تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ شد.