کد خبر: ۳۵۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۵۴

جنجال عجیب سعید ملایی بعد از دریافت مدال المپیک

سعید ملایی که موفق به کسب مدال نقره بازی‌های المپیک توکیو شده جنجال جدیدی به وجود آورده است.

سعید ملایی جودوکای ایرانی مغولستان روز گذشته موفق شد مدال نقره بازی‌های المپیک را به دست بیاورد. او که در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم رقابت می‌کرد در فینال برابر رقیبی از ژاپن با یک امتیاز شکست خورد و به مدال نقره رسید.

 ملایی که سال ۲۰۱۹ به دلیل اعتراض به سیاست‌های ایران در عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی به آلمان مهاجرت کرد، نهایتا پناهنده مغولستان شد و با پرچم این کشور در رقابت‌های مختلف شرکت می‌کند. ملایی که گفته بود اگر در ایران باشد هرگز نمی‌تواند با ساگی موکی اسرائیلی مبارزه کند و در نتیجه هرگز نمی‌تواند به مدال المپیک برسد، از این مورد به عنوان یکی از دلایل مهاجرتش حرف زده بود.



او، اما روز گذشته به دلیل حذف زودهنگام ساگی موکی، بدون اینکه مسابقه‌ای با این حریف اسرائیلی دهد دستش به مدال المپیک رسید تا اولین ایرانی باشد که در جودو صاحب مدال المپیکی می‌شود؛ هرچند که این مدال به اسم کشور مغولستان ثبت شد.

جنجال اصلی، اما نه این موضوع بلکه صحبت‌های سعید ملایی بعد از کسب مدال نقره با تلویزیون اسرائیل بود. او در این مصاحبه کوتاه گفت در اسرائیل دوستان زیادی دارد و انرژی زیادی از آن‌ها گرفته و از همین جا این مدال را به آن‌ها تقدیم می‌کند.


صحبت‌های ملایی بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف دنیا شد و بسیاری با تیتر «مدالم را به اسرائیلی‌ها تقدیم می‌کنم» به استقبال از صحبت‌های سعید ملایی رفتند. جمله‌ای جنجالی که کمتر کسی تصور می‌کرد از زبان سعید ملایی آنهم بعد از دریافت مدال نقره المپیک خارج شود.

به گزارش فرارو، بازتاب منفی صحبت‌های سعید ملایی در بین عده زیادی از ایرانی ها، اما این جودوکا را بر آن داشت تا با انتشار استوری‌ای اینستاگرامی بگوید «فیک نیوزها» را دنبال نکنید. او گفته است مدال المپیک را «فقط» به دوستان و آشنایانش تقدیم می‌کند. سعید ملایی با انتشار این استوری، اما ظاهرا در پی انتقال این موضوع است که از صحبت هایش درباره اسرائیل بد برداشت شده است.

جنجال عجیب سعید ملایی بعد از دریافت مدال المپیک