کد خبر: ۳۵۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۰۶

خودسوزی زن دهدشتی به خاطر فقر / شوهرش کارگر شهرداری بود

ماجرای خودسوزی همسر یک کارگر شهرداری دهدشت چه بود؟

ایسنا: یکی از کارگران شهرداری دهدشت گفت که همسرش در پی نداشتن توان مالی برای خرید لوازم مدرسه، چهارشنبه شب ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ دست به خودسوزی زد.

 "محمدجواد عرفانی"،  با بیان این خبر توضیح داد که قادر به فراهم کردن هزینه خرید لوازم تحریر فروشی فرزند خود نشده و این موضوع باعث بالا گرفتن درگیری لفظی وی با همسرش شده است. در ادامه این مشاجره، همسر این کارگر دست به خودسوزی زده و وی نیز با مشاهده این صحنه، تلاش می‌کند که  همسرش را خاموش کند که خودش نیز به ۳۰ درصد سوختگی دچار می شود و در نهایت هر دو راهی بیمارستان می‌شوند.

خودسوزی زن کارگر شهرداری دهدشت

وی که ۳۹ سال سن دارد و به گفته خودش ۱۵ سال سابقه کار قراردادی در حوزه نقلیه شهرداری دهدشت را دارد و حقوق ماهیانه‌اش ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است،  گفت: در ۵ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده  و اگر یک روز هم دیرتر بر سر کار حاضر می‌شده برایش غیبت رد می‌شد.

وی با یادآوری این مطلب که چند روز قبل از حادثه خودسوزی همسرم، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالباتمان جلوی شهرداری تجمع کردیم اما کسی به دادمان نرسید، ادامه داد: دو پسر و یک دختر دارم که پسر بزرگم کلاس اول راهنمایی و دیگری کلاس اول ابتدایی است و دخترم نیز سه ساله است. در این شرایط چه کسی پاسخگوی دل سوخته فرزندانم است.

این کارگر شهرداری دهدشت خاطرنشان کرد: فاقد منزل مسکونی هستم و به تنهایی در سالن اداره که دو اتاق با وضعیت نامناسب بوده زندگی می کردم و تابستان مار و عقرب و زمستان سرما زندگی را بر ما تلخ کرده بود.

عرفانی با بیان حادثه شب خودسوزی همسرش تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس بودیم پول نداشتم که برای فرزندانم لوازم التحریر و وسایل مورد نیاز مدرسه را تهیه کنم، و همسرم از ناراحتی این مساله ، اقدام به خودسوزی کرد و زندگی و خانه ام ویران شد و هم اکنون مشکلات و نداری از یک طرف خراب شدن زندگی و از دست دادن مادر فرزندانم از طرف دیگر زندگی ام را روی سرم آوار کرد.

وی ادامه داد: همسرم گفت؛ کجا دیده ایم کسی در اداره ای کار کند اما حقوق به او ندهند و حتی نتواند برای فرزندان خود وسایل مدرسه و قلم و دفتر بخرد؛ که به حیاط رفت و از نفتی که آنجا بود روی خود ریخت و خود را آتش زد. با یکی از فرزندانم تلاش کردیم که خاموشش کنیم اما از ناحیه دو دست، شکم، گردن و صورت دچار سوختگی شدم،  و همسرم نیز ۸۰ درصد سوختگی داشت که همسرم را به بیمارستان اهواز و خودم را به بیمارستان یاسوج اعزام کردند که البته خانمم بعلت شدت سوختگی از دنیا رفت.

این کارگری شهرداری دهدشت عنوان کرد: این مشکلات و خودسوزی همسرم بعلت فقر، نداری و بی پولی رخ داد، اول مهر هر کس دست فرزندش را می گیرد و با خوشحالی به مدرسه می رود، اما ما در تهیه قلم و دفتر فرزندانم مانده بودیم که بعلت فشار این مساله همسرم اقدام به خودسوزی کرد.

عرفانی تاکید کرد: برخی از همکارانم بعلت پرداخت نشدن حقوق و نداری، کارت یارانه خود را پیش نانوایی گرو می گذارند تا بتوانند نان قرضی بگیرند و به خانه ببرند.

وی بیان کرد: در شهرداری دهدشت افراد دیگری هم هستند که چنین وضعیتی دارند؛ مسئولان تا حادثه دیگری رخ نداده با پرداخت حقوق و رسیدگی به مشکلات کارمندان و کارگران شهرداری جلوی چنین حوادث تلخی را بگیرند و نیروهای شهرداری را درک کنند.

"احسان تابش نژاد"، شهردار دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه در خصوص حقوق کارگران و کارمندان شهرداری گفت: کارگران و کارمندان شهرداری دهدشت حدود ۴ ماه است که حقوق نگرفته اند  و یک ماه حقوق آنها سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری پرداخت می شود.

وی در خصوص علت این مشکل افزود: بلاتکلیفی شورای شهر دهدشت و برگزار نشدن کمیسیون ها و ... از مهمترین دلایل این مساله بوده و مشکلات شورای شهر همچنان ادامه دارد.

تابش نژاد اظهارکرد: حدود ۲۰۰ کارگر و کارمند مجموعه شهرداری دهدشت با همین مشکل و وضعیت مواجهند.

شهردار دهدشت بیان کرد: شهرداری دهدشت از مردم و دستگاه‌های مختلف دولتی ۲۸ میلیارد تومان طلب دارد.