کد خبر: ۳۵۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۱۲

رژلبی که از لامبورگینی گرون تره

رژ لب از لوازم آرایشی است که از زمان های خیلی قدیم تا الان برای مردم مهم بوده است. در مورد رژلب حقایق قدیمی و بسیار عجیبی وجود دارد که کمتر کسی می داند

حقایق عجیب اما واقعی درباره رژلب

مدت زمان طولانی است که رژ لب در بین مردم استفاده می شود و تاثیر زیادی هم روی جامعه گذاشته است. این روزها رژ لب ها بخش ضروری آرایش و میکاپ محسوب می شود و انواع مختلفی از آنها در مراسمات مختلف و متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. در این قسمت از نمناک قصد داریم راجع به این وسیله ضروری در زندگی مردم حقایقی جالب و قدیمی را به شما معرفی کنیم.

حقایق رژلب

گران ترین رژ لب دنیا به قیمت 14 میلیون دلار

وقتی نام گرانترین رژلب جهان به میان می آید، نام دو رژلب " Couture Beauty Diamond " 14 میلیون دلاری و " Guerlain KissKiss Gold and Diamond " 62 هزار دلاری در صدر لیست قرار دارد.

رتبه ی اول گرانترین رژلب دنیا مختص رژ لب H Couture Beauty Diamond است که از 110 گرم طلای خالص و 199 قطعه الماس و 18 قیراط طلا ساخته شده است به همین دلیل چنین قیمتی دارد، قیمتی بالاتر از قیمت یک خودروی لوکس مثل لامبورگینی و بسیاری از خودروهای گرانقیمت بازار دارد.

رتبه ی دوم متعلق به گوئرالین یک برند فرانسوی است که اولین رژ لب ها را وارد بازار کرد و اکنون گرانترین رژلب به مبلغ 62 هزار دلار توسط این کارخانه تولید می شود که مقدار زیادی طلا و الماس داخل محفظه آن به کار رفته است و خود این محفظه قیمت بالایی دارد که اگر محتویات رژلب تمام شود، می توان دوباره این محفظه طلایی را پر کرد.

گران ترین رژ لب دنیا

استفاده از فلس ماهی در رژ لب

جالب است بدانید که مقداری ماده از بدن ماهی برای ساخت رژ لب استفاده می شود و آن هم پولک های ماهی است که باعث براق تر شدن رژ لب می شود.

وجود مواد عجیب و غریب دیگر

جالب است بدانید که در یونان باستان به غیر از فلس ماهی از موارد عجیب و غریب دیگری مثل بزاق دهان انسان یا پوست کروکودیل و عرق روی بدن گوسفندان هم برای ساخت این وسیله استفاده می کردند.

خوردن 2 کیلوگرم رژلب

آیا خانم هایی که رژ لب استفاده می کنند، دو کیلوگرم رژلب را در طول زندگی می خورند؟ خانم هایی که روزانه رژ لب استفاده می کنند، تقریباً در طول عمر خود دو کیلو رژ لب می خورند و این موضوع حقیقت دارد. دو کیلو رژلب برابر با 530 عدد رژ لب است.

رژ لب در مصر باستان

مردم مصر باستان همیشه از رژلب استفاده می کردند و طرفدار پروپا قرص آن بودند. استفاده از رژ لب برای آنها نشان از موقعیت اجتماعی شان بود. آن ها بیشتر از رنگ های بنفش و سیاه استفاده می کردند. کلئوپاترا از رنگ قرمز روشن یا تیره رژلب که از چغندر له شده ایجاد شده بود، استفاده می کرد.

رژ لب های قدیمی

یونان باستان و رژ لب

رنگی شدن لب ها کم کم در بین مردم دنیا شناخته شد. در تمدن یونان مردم از رژلب برای نشان دادن موقعیت اجتماعی و قدرت خود استفاده می کردند تا کم کم به یک اقدام زیبایی هم تبدیل شد اما در آن زمان خانم هایی که در طبقه مرفه و سطح بالای جامعه بودند، رژلب استفاده نمی کردند اما پایین دستی ها مجبور به استفاده از رژلب بودند تا از بقیه جدا باشند.

تولید رژلب در جنگ

رژ لب ها حتی در جنگ جهانی دوم هم تولید می شدند. وینستون چرچیل عقیده داشت که وجود رژلب می تواند باعث دلگرمی و افزایش روحیه جنگجویان باشد.

استفاده از رژ لب توسط مردان

یکی از عجیب ترین حقایق در مورد رژلب این است که مردان هم مدت زمانی از آن استفاده می کردند که مخصوصاً در دوره رنسانس این اتفاق بیشتر می افتاد و با انقلاب فرانسه کم کم از مد افتاد.

بوسه مرگ

ملکه الیزابتِ اول عقیده داشت که رژلب دارای قدرت جادویی است و می تواند بیماری را بهبود ببخشد. او هنگامی که بیمار می شد، از رژ لب زیادی استفاده می کرد. رژ لب های آن زمان از سرب ساخته می شدند که کم کم بدن او را مسموم کردند و عامل مرگش شدند. هنگامی که جنازه ملکه الیزابت را پیدا کردند، مقدار زیادی رژ لب روی لب هایش بود. به همین دلیل نام این اتفاق را بوسه مرگ گذاشتند.

ملکه الیزابتِ اول

به هم خوردن ازدواج با رژ لب

به خاطر اینکه در این مقاله حقایق عجیب درمورد رژ لب را به شما معرفی می کنیم، جالب است بدانید که قوانین و سنت های خاصی در مورد رژلب در بعضی از مناطق دنیا وجود دارد. به عنوان مثال در سال 1700 در پنسیلوانیا اگر یک خانوم هنگام معاشقه با همسرش از رژلب استفاده می کرد، ازدواجشان باطل می شد.

جلب توجه رژ لب

مطالعات نشان می دهد که رژ لب قرمز جلب توجه بیشتری دارد و باعث می شود که دیگران ناخودآگاه بیشتر به شما نگاه کنند و بعد از آن رژلب صورتی رتبه دوم را در جلب توجه بیننده دارد.

زمان و مکان صحیح برای استفاده از رژ لب

رژ لب و آرایش در دوره ای فقط در داخل خانه ها استفاده می شد تا این که کم کم میکاپ و آرایش در جامعه پذیرفته شد و اعلام کردند که رژلب ها را می توانید هنگام ناهار یا شام در مهمانی هم روی لب هایتان داشته باشید.

رژ لب و قدرت زنان

رژ لب های قرمز کم کم در بین مردم رواج پیدا کردند و از آن ها به عنوان سمبل قدرت در بین زنان استفاده می کردند که به بخشی از استایل شخصی زنان تبدیل شدند.

حقایق رژلب

رژ لب مقاوم

اولین بار در سال 1950 رژلب هایی ساخته شدند که با بوسه پاک نمی شدند. مدت زمان زیادی دوام داشتند و هر یک عدد آن ها یک دلار فروخته می شد.

رژ لب در تلویزیون

یکی از حقایق جالب در مورد رژ لب که در جهان ناشناخته است، این بود که در آن زمان تلویزیون سیاه و سفید استفاده می کردند و دوربین ها فیلتر های قرمز داشتند که باعث میشد رژ لب قرمز با لب معمولی در صفحه تلویزیون تفاوتی نداشته باشد. به همین دلیل بازیگران از رژ لب سبز استفاده می کردند.

رژ لب و زنانگی

جالب است بدانید در زمان های خیلی قدیم دوره ای بود که زن ها نباید از رژ لب استفاده می کردند اما همان مردم به جایی رسیدند که اگر خانمی رژ استفاده نمی کرد، او را بیمار می پنداشتند یا این که فکرهای خنده دار دیگری در موردش ایجاد می شد. تقریباً از سال 1960 استفاده از رژلب نماد زنانگی محسوب می شد.

برق لب

برق لب یکی از پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین ها در بین لوازم آرایش های دیگر محسوب می شود. اولین برق لب در سال 1930 به مردم معرفی شد.

برق لب

رژ لب متناسب با روحیه

در سال 1980 رژ لب هایی ساخته شدند که متناسب با روحیه افرادی بود که از آن استفاده می کردند، و تغییر رنگ داشت. در واقع اگر حالت قلیایی پوست تغییر می کرد، رنگ این رژ لب هم عوض می شد.

رژلب های سمی

تحقیقات نشان می دهد که رژ لب ممکن است سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد. آزمایش های انجام شده نشان می دهد که 61 درصد رژ لب ها حاوی ماده سمی سرب هستند و بیش از 33 برند تست شده اند که ممکن است این سرب به شکل تدریجی در بدن تجمع پیدا کند و باعث مسمومیت فرد شود.

اثر رژ لب در صحنه های جرم

جالب است بدانید که از اثر رژ لب می توان ساختار DNA بزاق فرد را استخراج کرد.

ماندگار کردن رژ لب

برای افزایش ماندگاری رژ لب می توانید آن را داخل یخچال قرار دهید، زیرا گرمای هوای بیرون از یخچال ممکن است باعث فاسد شدن آن شود.