کد خبر: ۳۶۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۷۵

افشاگری‌ درباره حادثه مرگبار شلیک الک بالدوین به فیلمبردار زن

در حالی که جامعه سینمایی آمریکا هنوز در شوک حادثه دردناک کشته شدن هالینا هاچینز به سر می‌برد، اخباری درباره وضعیت نابسامان تولید فیلم «زنگار» پیش از این حادثه منتشر شده است.

پیش از آنکه الک بالدوین در صحنه فیلمبرداری با گلوله واقعی به هالینا هاچینز شلیک کند و جانش را بگیرد، وضعیت نابسامان تولید فیلم نشان از ایمن نبودن محیط کار داشت. حتی در روزهای پیش از این حادثه تعدادی از اعضای تیم تولید در اعتراض به نبود ایمنی و اوضاع آشفته صحنه را ترک کرده بودند.

کار فیلمبرداری فیلم «زنگار» از ۶ اکتبر در نزدیکی سانتافه شروع شد و از همان زمان موارد متعددی از نادیده گرفتن ایمنی در این پروژه کم بودجه سینمایی گزارش شده بود. از جمله این موارد می‌توان به رعایت نشدن استانداردهای ایمنی استفاده از سلاح و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع «کووید۱۹» اشاره کرد.

درست ۶ ساعت پس از استعفای اعتراضی برخی اعضای تیم تولید، حادثه دلخراش کشته شدن فیلمبردار و زخمی شدن کارگردان روی می‌دهد.

یکی از اعضای تیم تولید از نمونه‌های مشابه خطای عملکرد تفنگ در صحنه فیلمبرداری «زنگار» پیش از این حادثه خبر داده است. برخی که خود را از اعضای تیم تولید معرفی می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی درباره بودجه ناکافی و عدم نظارت بر پروژه تولید فیلم «زنگار» نوشته‌اند.

این افشاگری‌ها با واکنش‌ تهیه‌کنندگان «زنگار» روبه‌رو شده است. آن‌ها با ابراز بی‌اطلاعی از این اعتراض‌ها خبر دادند که این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهند.

منبع: ورایتی