کد خبر: ۳۶۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۹

حمل جسد با ماشین حمل زباله/ عکس

ایسنا نوشت: اخیراً برای حمل جسد یک زن، از خودروی حمل زباله دهیاری روستای «حیدر آباد» بخش «لوداب» استفاده شده است و علت آن هم نبود آمبولانس حمل جسد اعلام شد.

بخش «لوداب» از توابع شهرستان بویراحمد با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر در ۱۳۰ کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که آخرین روستای این بخش با مرکز استان حدود چهار ساعت فاصله دارد.

«کوروش بی‌نیاز»، بخشدار لوداب ضمن تایید این اتفاق گفت: این اتفاق در روستای حیدرآباد این بخش به وقوع پیوست که خودرو حمل زباله دهیاری در حال انتقال جسد یک زن بوده است.

وی افزود: بخش لوداب آمبولانس مخصوص حمل جسد ندارد همچنین شهرداری شهر لوداب، مرکز بخش نیز فاقد آمبولانس حمل جسد است.

بی‌نیاز با بیان اینکه از ابتدا تاکنون این بخش آمبولانس حمل جسد نداشته ایم، اظهارکرد: این بخش از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد است و اعتبار مورد نیاز برای خرید آمبولانس حمل جسد را نداریم.

بخشدار لوداب تصریح کرد: این بخش که دارای ۱۲۸ روستا با بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت ثابت و حدود ۵ هزار نفر جمعیت سیال است حداقل به دو دستگاه آمبولانس حمل جسد نیاز دارد.

بی نیاز بیان کرد: با توجه به اینکه بخش لوداب  در مسیر محور ترانزیتی و ملی پاتاوه به دهدشت در آینده مشکلات بیشتری در رابطه مواجه خواهیم شد.

«عادل الیاسی»، شهردار لوداب در این خصوص گفت: این اتفاق در یکی از روستاهای بخش لوداب به وقوع پیوسته که در محدوده شهر لوداب نبوده است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۳ پیگیر یک دستگاه آمبولانس حمل جسد از سازمان شهرداری‌ها برای مرکز بخش لوداب رایزنی کرده ایم اما تاکنون به نتیجه نرسیده ایم.

الیاسی با بیان اینکه شهرداری لوداب بعلت نداشتن توان مالی و درآمد پایدار توان خرید آمبولانس حمل جسد ندارد.

وی بیان کرد: این شهر در حال حاضر به یک دستگاه حمل جسد نیاز اساسی دارد.

گفتنی است که تصاویری در فضای مجازی مبنی بر انتقال جسد با وانت حمل زباله در بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که این جسد مربوط به یک زن حدود ۶۸ ساله بوده که بعلت سکته قلبی طی روز جمعه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ به درمانگاه شهر لوداب مراجعه کرده بود و برای انتقال جسد از درمانگاه شهر لوداب به سردخانه روستای حیدرآباد از توابع بخش لوداب برای انجام اعمال غسل، بعلت نبود آمبولانس حمل جسد با وانت حمل زباله منتقل شده است.

حمل جسد با ماشین حمل زباله/ عکس