کد خبر: ۳۶۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۰

عوارض استفاده از هدفون بلوتوثی چیست؟

باشگاه خبرنگاران جوان: تشعشات ناشی از استفاده از هدفون‌های بلوتوثی می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان شود.

محققان ادعا کردند که تابش الکترومغناطیسی «EMR» ناشی از  هدفون‌های بلوتوثی در مجرای گوش می‌تواند منجر به آسیب سلول‌ها و تشکیل تومور سرطانی شود.

چندین مطالعه وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده مداوم از هدفون و دستگاه‌های بلوتوث در دوران بارداری می‌تواند عوارض جانبی منفی ایجاد کند، که مهمترین آن از دست دادن جنین است.

کارشناسان در سراسر جهان به مردم توصیه می‌کنند از فناوری و ابزارها در حد اعتدال استفاده کنند، تا از خطرات ناشی از آن‌ها جلوگیری کرده یا آن‌ها را کاهش دهند، مهمترین وسایلی که اخیراً درباره آن هشدار داده شده هدفون است زیرا می‌تواند باعث ایجاد تومورهای سرطانی شود.

مطالعات نشان می‌دهد که اشعه ناشی از استفاده از هدفون بسیار کمتر از اشعه‌هایی مانند تلفن‌های همراه، اشعه ایکس یا اشعه ماوراء بنفش است، اما استفاده بیش از حد از آن بسیار خطرناک است.

استفاده بیش از حد از هدفون می‌تواند مشکلات سلامتی یا بیماری‌های جدی مانند سرطان ایجاد کند. کارشناسان نشان داده اند که استفاده طولانی مدت از هدفون بلوتوث، ممکن است مشکلاتی را برای سلامت مغز ایجاد کند.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تشعشعات الکترومغناطیسی ساطع شده توسط تلفن‌های همراه، دستگاه‌های بلوتوث و هدفون به عنوان منابع سرطان زا ذکر شده اند.