کد خبر: ۳۶۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۶

خیانت به همسر در فضای مجازی برای کسب پول و شهرت

آفتاب یزد نوشت: حتما به تازگی متوجه ویدیوهایی با مضمون شوخی و سر به سر هم گذاشتن زوجین به ظاهر جنجالی و خوشبخت شده‌اید.

در این ویدئوها  شاهد شوخی‌هایی گاهی تحقیرکننده مثل کتک زدن، تخم مرغ به سمت هم پرتاب کردن و یا شوخی‌هایی با موضوع خیانت به همسر به عنوان چالش و شوخی در فضای مجازی بوده ایم.

واقعیت این است که این افراد به صورت کاملا هماهنگ شده و به خاطر کسب پول و شهرت کاذب به هر قیمتی دست به این چالش‌ها میزنند. ، اما واقعا نتیجه الگوبرداری از این ویدیوها و انجام آن‌ها در زندگی واقعی چیست؟

شوخی و مزاح یکی از عوامل شادی‌بخش و سرورآفرین است. زیرا شوخی باعث انبساط خاطر و ایجاد انرژی مثبت بوده و این دو در شادابی و نشاط روانی افراد، لازم و مفید هستند، گرچه مزاح و شوخی در جای خود مطلوب، پسندیده و لازم است اما اگر از حد اعتدال خارج شود و شرایط آن در نظر گرفته نشود، ممکن است احترام و جایگاه طرف مقابل و حتی خود فرد را متزلزل کند و ارزش افراد را کاهش دهد، به مرور زمان شوخی زیاد باعث ایجاد انفجار خشم در فرد و احساس کینه نسبت به طرف مقابل میشود و خود این مسئله به مرور رضایت و صمیمیت زناشویی را از بین میبرد.

شوخی زیاد، به مرور زمان میتواند باعث ایجاد احساس حقارت و از بین رفتن عزت نفس در رابطه شود از طرف دیگر انجام چنین چالش‌هایی باعث ایجاد احساس ناامنی و از بین رفتن احساس اعتماد بین زوجین خواهد شد، به طور کلی اصول اولیه زندگی اجتماعی و روابط، اعتماد داشتن افراد به یکدیگر است. می‌توان گفت که چرخ‌های زندگی بر محور اعتماد و اطمینان افراد نسبت به همدیگر گردش می‌کند. توانایی شکل دادن به مناسبات مثبت اجتماعی و روابط صمیمی، بستگی به میزان اعتماد دارد. و اما چرا امنیت خود را از دست می‌دهند؟ اگر معنای لغوی امنیت، «رهایی از خطر، تهدید، آسیب، اضطراب، هراس، ترس، نگرانی یا وجود آرامش، اطمینان، آسایش، اعتماد، است، پس تعجبی ندارد که شوخی بیش از اندازه میتواند با ایجاد احساس ترس و استرس دائم به از بین بردن آرامش و امنیت بین زوجین منجر شود. اکنون وقت آن رسیده که به چند مورد از اصول درست شوخی کردن اشاره کنیم:


 شوخی با خود
در بسیاری از موارد که شما می‌خواهید با شریک زندگی خودتان شوخی کنید بهتر است که سر شوخی را با خودتان باز کنید. وقتی که شما یکی از رفتارها، عملکردها و اخلاق‌های خودتان را هدفی برای شوخی قرار می‌دهید نشان پختگی اجتماعی و توسعه روحی و روانی شما است. در زمانیکه شما خودتان را هدفی برای شوخی قرار می‌دهید فرد مقابل می‌داند قصد شما مسخره کردن کسی نیست.