کد خبر: ۳۶۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۴۹

دورهمی سلبریتی‌ها به صرف نخندیدن و میلیونر شدن

مسابقه «جوکر» با اجرای سیامک انصاری شروعی بامزه و سرگرم‌کننده دارد.

روزنامه خراسان - مائده کاشیان: دیروز اولین قسمت مسابقه «جوکر» در فیلیمو منتشر و رقابت کمدین‌ها برای جدی بودن و نخندیدن آغاز شد. مسابقه همان ابتدا تکلیفش را با مخاطب روشن کرد و در ابتدا این توضیح به تماشاگر داده شد که «جوکر» نسخه ایرانی مسابقه‌ای به نام «داکیومنتال» است که ایده آن مربوط به یک کمدین ژاپنی است. قسمت اول مسابقه جذاب، سرگرم‌کننده پیش رفت و مخاطب را به خنده انداخت.

دورهمی سلبریتی‌ها به صرف نخندیدن و میلیونر شدن

رقابت خنده‌دار بر سر جایزه ۱۰۰ میلیونی

فضای «جوکر» مانند یک خانه طراحی شده که به شرکت‌کنندگان آزادی عمل می‌دهد و دکور رنگارنگ خانه نیز به آن زیبایی داده است. مسابقه با حضور هشت کمدین یعنی امین حیایی، سام درخشانی، امیرمهدی ژوله، هومن حاجی عبداللهی، غلامرضا نیکخواه، بیژن بنفشه‌خواه، امیر کاظمی و سهیل مستجابیان شروع شد. کمدین‌ها باید سعی کنند به روش‌های مختلف دیگران را به خنده بیندازند. اولین خنده یا لبخند، یکی از فرصت‌های آن‌ها را می‌سوزاند و دومین خنده باعث حذف‌شان می‌شود. جایزه برنده «جوکر» ۱۰۰ میلیون تومان است.

دورهمی سلبریتی‌ها به صرف نخندیدن و میلیونر شدن

تلاش کمدین‌ها برای این که جدی باشند در حالی که در موقعیتی خنده‌دار مانند تماشای استندآپ یا ادا و اطوار‌های یکی از رقبای‌شان هستند، لحظات بامزه‎‌ای در برنامه ایجاد می‌کند و این تضاد مخاطب را به خنده می‌اندازد. میزان بامزگی مسابقه بستگی به کیفیت ایده‌های شرکت‌کنندگان برای خنداندن رقیبان دارد. در قسمت اول شرکت‌کنندگان خوب پیش رفتند و شاهد رقابتی مفرح و بامزه بودیم، منتها روایت شرکت‌کنندگان از اتفاقاتی که می‌افتاد، عملکرد خود یا رقبا، سرعت مسابقه را کم و تماشاگر را از حال و هوای مسابقه خارج می‌کرد، بنابراین بهتر است روایت‌ها کمتر و کوتاه‌تر شود.

اجرای مناسب سیامک

سیامک انصاری پس از تجربه‌های جدید در زمینه کارگردانی و حضور در تبلیغات که هر دو با شکست مواجه شدند، وارد عرصه اجرا شده و به عنوان مجری و البته داور در «جوکر» حضور دارد.

دورهمی سلبریتی‌ها به صرف نخندیدن و میلیونر شدن

انصاری در اتاق جداگانه‌ای به تماشای این رقابت می‌نشیند تا با شکار اولین لبخند یا خنده، مسابقه را متوقف کند. این بازیگر به خوبی از پس هدایت «جوکر» برآمد و او نیز به سهم خود با برخورد جدی و در عین حال بامزه‌اش با شرکت‌کنندگان، مخاطب را به خنده می‌انداخت.