کد خبر: ۳۶۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۱

کلاهبرداران ،مرد عاشق ازدواج را با روبات همسریاب سرکیسه کردند

شرق نوشت:یکی از ساکنان شرق استان تهران چند روز پیش به پلیس فتا رفت و خبر داد از حساب بانکی‌اش برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

مأموران وقتی بررسی‌های خود را درباره این دستبرد اینترنتی آغاز کردند، فهمیدند متهم با یک روبات همسریاب فریب خورده است و مجرمان از این طریق به اطلاعات بانکی او دسترسی پیدا کرده‌اند.

کارآگاهان تحقیقات جامعی انجام دادند تا اینکه بالاخره توانستند سرنخ‌هایی از متهمان به‌ دست بیاورند و آنها را بازداشت کنند. متهمان وقتی به پلیس فتا منتقل شدند، ابتدا ارتکاب جرم را انکار کردند؛ اما در مواجهه با مستندات جمع‌آوری‌شده، لب به اعتراف گشودند و گفتند ازطریق تبلیغات در کانال‌های تلگرام و استفاده از روبات‌های تلگرامی با عنوان همسریاب، کاربران را به صفحات درگاه‌های جعلی هدایت می‌کرده و با کلاهبرداری به روش فیشینگ، اقدام به اخذ مشخصات کارت بانکی و خالی‌کردن حساب آنها در فرصت مناسب می‌کردند.

سرهنگ حمیدرضا سلطان‌آبادی، رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران با تأکید بر لزوم هوشیاری شهروندان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: هم‌وطنان برای نیفتادن در دام کلاهبردان فیشینگ در هنگام ثبت سفارش‌های اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و با بررسی پروتکل (https) از صحت سایت‌ها مطمئن شوند.