کد خبر: ۳۶۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۲۴

جزئیات دستگیری خواهر و برادری که زنان را اغفال، حبس و حتی به قتل می‌رسانند

تسنیم نوشت: رئیس پلیس تهران جزئیات کشف یک پرونده قتل و بازداشت خواهر و برادری را تشریح کرد که دختران را اغفال کرده و آنها را در منزلشان حبس می‌کردند.

سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه مرحله ۵۱ طرح "رعد" اظهار کرد: در طرح مذکور در ۴۸ ساعت گذشته، ۸۷۲ سارق، مالخر و زورگیر بازداشت شده و ۳ هزار و ۲۹۱ اموال مسروقه مردم کشف شد.

رئیس پلیس تهران با اشاره به کشف ۷۰۰ دستگاه تلفن همراه، ۲۰۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در طرح مذکور، از رسیدگی به هزار و ۵۰ پرونده سرقت خبر داد.

این مقام انتظامی افزود: در پنج عملیات مأموران با تیراندازی سارقان مسلح مواجه شده که سارقان مسلح زمین‌گیر و بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه اشراف خوبی بر پاتوق‌های سارقان پیدا کرده‌ایم، گفت: ۸۸ پاتوق سارقان و ۱۱ مرکز تجمع مالخران در این طرح منهدم شد.

رحیمی از بازداشت ۱۲ نفر از اوباشی خبر داد که علاوه بر اوباش‌گری در بحث سرقت نیز مشارکت داشتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره بازداشت یک قاتل که دو خانم را در یک منزل محبوس کرده و یک دختر را به قتل رسانده بود، تصریح کرد: برادر و خواهری را در این پرونده بازداشت کردیم، در مرحله نخست با ظن اینکه این افراد دختران را اغفال می‌کنند، به موضوع وارد شدیم و مأموران پس از ورود به منزل متوجه صحت موضوع شده و دیدند خواهر پس از اغفال دختران، آنها را به منزل خودشان می‌برد سپس اموال آنها را سرقت می‌کردند.

وی با بیان اینکه برادر دختران را مورد تعرض قرار می‌داد، ادامه داد: این متهمان در یک مورد یکی از دختران را به قتل رسانده بودند و جسد وی مدت‌ها در این منزل بود همچنین یک دختر خانم را به صورت عریان در یک کمد محبوس کرده بودند و به نظر می‌رسد موارد دیگری در این پرونده درباره اغفال دختران وجود داشته باشد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اقدامی را در سه ماه گذشته درباره افراد مفقودی انجام دادیم، پرونده‌های فقدان افراد به سرعت از کلانتری‌ها و دیگر رده‌ها به آگاهی ارجاع داده و در آنجا رسیدگی می‌شود، ماهانه بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر درباره مفقودی افراد پرونده تشکیل پرونده می‌شود که به سرعت از زمان رسیدن خبر، اقداماتمان درباره شناسایی آنها را انجام می‌دهیم و به لطف خدا ایجاد این مرکز برکات خوبی داشته و کمک شایانی در سرعت بخشیدن و شناسایی افراد مفقودی کرده است.