کد خبر: ۳۷۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۴۴

محبوب‌ترین نقش‌های ۹ بازیگر درجه یک

بسیاری از ما ممکن است خیال کنیم محبوب‌ترین نقشِ هر بازیگر برای خودش در همان فیلمی است که جایزه بیشتری برده یا در گیشه موفق‌تر عمل کرده است، اما با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد محبوب‌ترین نقش یک بازیگر نزد خودش گاه اصلا قابل پیشبینی نیست.

آرمان رمضانی: بسیاری از ما ممکن است خیال کنیم محبوب‌ترین نقشِ هر بازیگر برای خودش در همان فیلمی است که جایزه بیشتری برده یا در گیشه موفق‌تر عمل کرده است، اما با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد محبوب‌ترین نقش یک بازیگر نزد خودش گاه اصلا قابل پیشبینی نیست.

۹. جف بریجز و "دِ دود"

۹ بازیگر درجه یک محبوب‌ترین نقششان را انتخاب کردند

بسیاری از علاقمندان به سینما جف بریجز را با بازی در فیلم به یادماندنیِ برادران کوئن یعنی The Big Lebowski به یاد می‌آورند. جف بریجز در این فیلم نقش لبوفسکیِ بزرگ یا آن‌طور که برخی صدایش می‌کردند "دِ دود" را بازی می‌کرد. لبوفسکی مردی میان‌سال است که بیشتر اوقات در آسمان‌ها سیر می‌کند و عاشق بولینگ و البته نوشیدن شیر است و در ادامه داستان به خاطر اتفاقاتی درگیر یک گروگانگیری عجیب می‌شود.

جف بریجز در مصاحبه‌ای با مجله اسکوایر گفت محبوب‌ترین نقشش برای خودش لبوفسکی است و آن‌قدر شخصیتِ این مرد را دوست دارد که نام گروهِ موسیقیش را به یاد همین شخصیت انتخاب کرده است.


۸. آرنولد شوارزِنِگر و یک انتخاب غیر منتظره

۹ بازیگر درجه یک محبوب‌ترین نقششان را انتخاب کردند

آرنولد به سبب ایفای نقش در برخی از ماندگارترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما در این فهرست قرار گرفته است. این بازیگر در همین ژانر از ترمیناتور گرفته تا Predator فیلم محبوب و به یاد ماندنی کم ندارد، اما جالب است که محبوب‌ترین نقش آرنولد از نظر خودش در هیچ‌کدام از این فیلم‌ها نیست.

آرنولد شوارزنگر در اواخر دهه ۸۰ میلادی با چرخشی غیرمنتظره سراغ ژانر کمدی رفت در فیلم Kindergarten Cop یا پلیسِ مهدکودک ایفای نقش کرد که از قضا آرنولد نقشش در همین فیلم را بیش از بقیه دوست دارد.این بازیگر پا به سن گذاشته بازی در نقش جان کیمبل در این فیلم را از آن جهت بیش از بقیه دوست دارد که ظاهرا پیش از این فیلم و آشنایی با کارگردانِ پلیس مهد کودک یعنی ایوان ریتمن، مدت‌ها برای ورود به ژانر کمدی تلاش می‌کرده و به دلایل مختلف موفق نمی‌شده است. آرنولد در مجموع در سه فیلم به کارگردانی ریتمن ظاهر شد و در مصاحبه‌ای اظهار کرد که بازی در پلیس مهدکودک بیش از هرچیز دیگری او را برای ایفای وظایف فرماندار کالیفرنیا آماده کرده است.


۷. لئوناردو دی‌کاپریو و هوانورد

۹ بازیگر درجه یک محبوب‌ترین نقششان را انتخاب کردند

دی‌کاپریو از نظر کار کردن با کارگردانان صاحب سبک، بسیار خوش‌شانس بوده و همکاری با بزرگانی، چون تارانتینو و اسپیلبرگ را در کارنامه دارد. حتما به این فکر می‌کنید که نام اسکورسیزی از قلم افتاده است، اما نگران نباشید. دی‌کاپریو تابحال ۵ فیلم با اسکورسیزی بزرگ کار کرده است و محبوب‌ترین نقش آقای بازیگر از نظر خودش در یکی از همین فیلم‌هاست.

دی‌کاپریو در سال ۲۰۰۴ در فیلم هوانورد یا The Aviator درنقش کارگردان و هوانورد مشهور یعنی هاوارد هیوز ایفای نقش کرد. این بازیگر درباره دلیل این انتخاب می‌گوید:"گاهی یک بازیگر درباره یک نقش با خودش می‌گوید که یک روز بالاخره بازیش می‌کنم و من ۸ سال با چنین حسی نقش هاوارد هیوز را در سرم پروراندم و پخته‌ترش کردم. ناگهان یک روز اسکورسیزی بزرگ تصمیم گرفت آن را بسازد و به همین دلایل احتمالا به نقشم در این فیلم بیش از هر کار دیگری افتخار می‌کنم. "


۶. رابین ویلیامز و یک فیلم درام

۹ بازیگر درجه یک محبوب‌ترین نقششان را انتخاب کردند

رابین ویلیامز را بسیاری یک نخبه تکرار نشدنی در سینمای کمدی می‌دانند و بیشتر جوایز و تحسین‌ها هم بابت همین نقش‌آفرینی‌های مفرح نصیب این بازیگر فقید شده است. با این وجود محبوب‌ترین نقش آفرینی این بازیگر نزد خودش در یکی از فیلم‌های غیر کمدی ویلیامز است.

بر اساس AMA رابین ویلیامز بازی‌اش در نقش دکتر مالکوم سایر در فیلم Awakenings و در مقابل رابرت دنیرو را بیش از بقیه دوست داشت. شخصیتی که ویلیامز در این فیلم نقشش را بازی کرده در حقیقت بر اساس شخصیت پزشکی به نام الیور ساچز بنا شده بود و اکتشافات این پزشک درباره اثر هشیار کننده برخی از دارو‌ها در بیماران کاتاتونیک. ویلیامز دلیل علاقه‌اش به این نقش را فرصت کشف خصوصیات مغز انسان از درون و بیرون عنوان کرده بود.


۵. بیل مورای و بحران میانسالی

۹ بازیگر درجه یک محبوب‌ترین نقششان را انتخاب کردند

بیل مورای هم برای سال‌ها نزد مخاطبان به عنوان یک بازیگر توانمند در ژانر کمدی جا افتاده بود تا اینکه اندکی پس از شروع قرن بیست و یکم تصمیم گرفت شانسش را در درام امتحان کند. می‌توان گفت این تغییر سبک برای مورای از مردی سر به هوا با لحن طعنه آمیز به نقش‌های تلخ‌تر و افسرده‌تر با فیلم گمشده در ترجمه یا Lost In Translation اتفاق افتاد و اتفاقا نقش محبوب بیل مورای هم در همین فیلم است.

مورای در این فیلم در نقش یک ستاره سابق سینما درگیر با بحران میانسالی ظاهر شده است و این نقش علاوه بر تثبیت مورای به عنوان یک بازیگر توانمند در درام برای او نامزدی جایزه اسکار را هم به همراه داشت.


۴. هریسون فورد و نقشی که فکرش را هم نمی‌کنید

۹ بازیگر درجه یک محبوب‌ترین نقششان را انتخاب کردند

با وجود شخصیت‌های زیادی که هریسون فورد در برخی از محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما مانند ایندیانا جونز و جنگ ستارگان بازی کرده است حتما انتخاب شخصیت الی فوکس در فیلم The Mosquito Coast باعث شگفتیتان می‌شود.

فورد در این فیلم که از نظر تجاری یک شکست کامل بود نقش مخترعی را بازی می‌کرد که با مهاجرت به همراه خانواده‌اش به جنگل‌های آمریکای جنوبی دچار تغییراتی در رفتارش می‌شود. الی فوکسِ واقعی اصلا بین آمریکایی‌ها محبوب نبود و بسیاری همین موضوع را دلیل شکست این فیلم در گیشه می‌دانستند.


۳. مورگان فریمن و فست بِلک

۹ بازیگر درجه یک محبوب‌ترین نقششان را انتخاب کردند

مورگان فریمن نیازی به معرفی ندارد و کارنامه این بازیگر توانمند پر است از فیلم‌های قابل احترام، با این وجود محبوب‌ترین نقشِ این بازیگر از نظر خودش شخصیت فست بلک در فیلمِ کمتر شناخته شده Street Smart است.

هنرنمایی فریمن در مقابل کریستوفر ریو در این فیلم نامزدی جایزه اسکار را برای او به همراه داشت و از نظر فریمن بازی در این فیلم نگاه این بازیگر به سینما و بازیگری را تغییر داده است.


۲. ساموئل ال‌جکسون و بوسه طولانی برای شب بخیر

۹ بازیگر درجه یک محبوب‌ترین نقششان را انتخاب کردند

ساموئل ال‌جکسون، هم در برخی از پرخرج‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما مانند جنگ ستارگان و آثار کمپانی مارول حاضر بوده و هم در بسیاری از فیلم‌های مستقل و نسبتا مستقل هنرنمایی کرده است. با این‌حال نمی‌توان به این نکته اعتراف نکرد که همکاری این بازیگر با تارانتینو برخی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مردم در تاریخ سینما را بوجود آورده است. جکسون، اما محبوب‌ترین نقشش را بازی در فیلم کم سر وصدای Long Kiss Goodnight می‌داند.

جکسون در این فیلم با نویسندگی شین بلک در نقش یک کارآگاه خصوصی به نام میچ هنِسی ظاهر می‌شود و با جاسوسی که دچار فراموشی است و نقشش را جینا دیویس بازی می‌کند، همراه می‌شود.

این فیلم در گیشه یک شکست کامل بود، با این وجود جکسون در حین صحبت با جیمی فالِن تاکید کرد همه‌چیز درباره این فیلم برایش دوست‌داشتنی است، از نقشش و داستان گرفته تا همکاری با جینا دیویس.


۱. جان تراولتا و تمشک طلایی

۹ بازیگر درجه یک محبوب‌ترین نقششان را انتخاب کردند

جان تراولتا در زمان طولانی بازیگریش بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده و گاه با انتخاب‌هایش در سینما باعث شگفتی و دلخوری هوادارانش شده است. با این وجود این بازیگر با حضور در شاهکار‌هایی مانند Pulp Fiction و Saturday Night Fever برای همیشه نامش را در تاریخ این هنر جاودانه کرده است.

برای حدس محبوب‌ترین نقش تراولتا، اما نیازی نیست خیلی به عقب بروید. این بازیگر اخیرا در مصاحبه‌ای، شخصیتش در آخرین فیلمش یعنی فیلم The Fanatic را محبوب‌ترین نقشش دانسته است. او در این فیلم در نقش مردی به نام موس ظاهر شده است، فردی تنها با علاقه‌ای وسواس‌گونه نسبت به یک ستاره سینما.

هرچند که تراولتا هرچه در چنته داشت برای بهتر از کار درآمدن این نقش هزینه کرد، اما این فیلم از هر نظر حتی نه یک شکست مطلق بلکه شاید یک آبروریزی بود. فیلم از نظر تجاری شکست خورد و منتقدان به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن از خجالتش درآمدند. جالب است بدانید The Fanatic در چند بخش نامزد کسب جوایز رِیزی (Razzie awards در روز قبل از اسکار برگزار می‌شود و جوایزی برای بدترین تولیدات سینمایی سال است) شد.