کد خبر: ۳۷۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۳۵

کشف بزرگراه مردگان در عربستان سعودی/ عکس

یک شبکه بزرگراهی که احتمالا خیابانی برای تشییع جنازه در عهد برنز بوده است در عربستان سعودی کشف شد.

 به گزارش دیلی میل شبکه گسترده ای از «خیابان های تشییع جنازه» با قدمتی ۴۵۰۰ ساله که با مقبره های عصر برنز به خوبی حفظ شده اند، در عربستان سعودی کشف شده است.

در مقاله‌ای جدید، محققان ترتیب خیابان مانند  حدود ۱۸۰۰۰ مقبره  و گور دخمه را که هزاران مایل در شهرستان‌های العلا و خیبر عربستان سعودی وسعت دارند، شرح می‌دهند.

کارشناسان می گویند که آنها از توده های کوچک سنگی تشکیل شده اند که به شکل های پیچیده چیده شده اند، که نشان دهنده محل دفن افراد مجرد یا گروه های کوچک است.

این گور به عنوان مقبره های آویز توصیف می شوند زیرا شبیه قطعات مدور جواهرات هستند که به یک زنجیر یا "دم" متصل شده اند.


کشف بزرگراه مردگان در عربستان سعودی
باستان شناسان دانشگاه استرالیای غربی در مقاله جدید خود آنها را بزرگراه های باستانی را توصیف می کنند. تصویر یک خیابان متراکم تشییع جنازه با آویزهای «دم گوه‌ای» و حفره‌های حلقه‌دار پر شده است که از واحه خیبر در عربستان سعودی سرچشمه می‌گیرد.

بزرگراه مردگان

گمان می رود که مقبره ها ممکن است به عنوان یادبود  یا برای اهداف نمادین یا آیینی دیگر که هنوز مشخص نیست ساخته شده باشند.

دکتر متیو دالتون، از دانشکده علوم انسانی دانشگاه استرالیای غربی، نویسنده اصلی این یافته‌ها است.


کشف بزرگراه مردگان در عربستان سعودی

او و تیمش از تصاویر ماهواره‌ای، عکس‌برداری هوایی مبتنی بر هلیکوپتر، بررسی زمینی و حفاری برای مکان‌یابی و تجزیه و تحلیل خیابان‌های تشییع جنازه استفاده کردند.

دکتر دالتون به سی ان ان گفت: مردمی که در این مناطق زندگی می کنند هزاران سال است که درباره آنها می دانند.اما من فکر می‌کنم تا زمانی که تصاویر ماهواره‌ای را به دست نیاوردیم واقعاً مشخص نبود که چقدر گسترده هستند. آنها شبکه گسترده ای از بزرگراه های تدفین هستند.