کد خبر: ۳۷۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۰۲

ماجرای دلخوری رضا بنفشه‌خواه از «نیسان آبی»/ قرارمان این نبود

تسنیم نوشت: رضا بنفشه‌خواه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون می‌گوید یک مقداری از حذفِ زودهنگام در سریال «نیسان آبی» ناراحت شده اما دلیلش بیشتر دیده شدن نبوده است.

رضا بنفشه‌خواه اخیراً در سکانسِ کوتاهی در سریال شبکه نمایش خانگی «نیسان آبی» دیده شد که نقل‌های بسیاری درباره نقشِ او وجود دارد؛ عده‌ای می‌گویند او مکدر شده اما خودش فقط ناراحتِ این است که کاراکتر او زود می‌میرد. 

بنفشه‌خواه بازیگر "ماجراهای آقای خیرخواه" است؛ پدر بیژن بنفشه‌خواه و برادر مرحوم محمود بنفشه‌خواه است؛ او اعتقاد دارد سریال‌های امروز تلویزیون چندان جذاب نبوده‌اند و از موقعیت‌های نمایشی و محتوایی خوبی برخوردار نیستند. باید بهای بیشتری به فیلمنامه‌های سریالها داده شود و در نگارش متون استفاده از ادبیات غنی ایران در دستور کار قرار گیرد چون به نظرم مجموعه‌های تلویزیون کمی آبکی شده است.

او درباره نبودنش در سریال‌های امروز تلویزیون تأکید کرد که یا پیشنهادی نمی‌شود، یا نقش‌ها تکراری‌اند. بعضی مواقع این پیشنهادها به گونه‌ای است که نمی‌توانیم قرارداد ببندیم؛ یا معضل دیگر این است که تهیه‌کنندگان متعهد به پرداخت دستمزد بازیگران خصوصاً پیشکسوت‌ها نیستند.

بنفشه‌خواه گفت‌وگو را با اشاره به این معضل شروع کرد که زد و بند بازیگری آنقدر فراگیر شده که چهره‌ای را می‌گذارند و از بقیه پول می‌گیرند؛ یا نقش‌های کوتاه و بدون کاربرد به بازیگران پیشکسوت پیشنهاد می‌شود یا از ما می‌خواهند کمتر بگیریم؛ بسیاری از بازیگران هم سه روز و چهار روز کار می‌کنند، سه ماه و چهار ماه باید دنبال حق و حقوق‌شان باشند. جالب است بدانید هنوز دنبال برخی از دستمزدهایم می‌روم که کار کرده‌ام و نگرفته‌ام. متأسفانه برایشان فرقی نمی‌کند چه کسی این نقش را بازی کند؛ فقط گیشه برایشان اهمیتی دارد. به آن چهره‌ای که اصطلاحاً گیشه را برایشان تأمین می‌کند مبلغی می‌دهند و از بقیه مبلغی هم می‌گیرند. یادم نرفته که کسانی را دیده‌ام چندین میلیون داده‌اند نقش گرفته‌اند.

بازیگر "ماجراهای آقای خیرخواه" با اشاره به اینکه همه می‌خواهند بازیگر شوند، خاطرنشان کرد: شغل ما جذابیت کاذبی پیدا کرده هیچ‌کس نمی‌آید از شما بپرسد شما چطور بازیگر و کارگردان شده‌اید؟ همه می‌خواهند بازیگر بشوند و خیال می‌کنند آن پول را که بدهند یک شبه می‌توانند به جایی برسند که از پروژه‌های بعدی چند صد میلیون دستمزد بگیرند.  این جذابیت کاذبی است یک عده‌ای هم جوان و علاقه‌مندند و عشق این کار را دارند؛ یک پولی می‌دهند و بازی می‌کنند به هیچ‌جا هم نمی‌رسند و دلمان هم می‌سوزد که چرا چنین رویه‌ای حاکم شده است؟

او در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود برای سکانسِ کوتاه و زود کشته شدن کاراکترتان در سریال «نیسان آبی» مکدر شده‌اید و حتی ابراز تأسف کردید، توضیح داد: من نقش‌های بسیار زیادی بازی کردم. بارها نقش اول و دوم بودم و خیلی عطشِ دیده شدن ندارم. مبنای من حضور در کارهای خوب است. فقط یک مقداری ناراحت شدم برای اینکه به من گفتند ۸ جلسه کار دارم و به یک باره به دو جلسه تقلیل یافت. گفتم چرا؟ قرار این طور نبود. گفتند سکانس‌ها را زدند و بعداً جبران می‌کنیم. از طرفی ناراحت شدم که کاراکترم در این سریال آن‌قدر زود و در چند دقیقه می‌میرد. 

این بازیگر پیشکسوت درباره حضور در سریال‌های تاریخی، گفت: من همیشه به حضور در سریال‌های تاریخی علاقه داشتم و دارم. هنوز عواملِ سریال‌های الف ویژه‌ای مثل «موسی» و «سلمان فارسی» به من پیشنهادی ندادند اما دوست دارم در سریال «سلمان فارسی» باشم و امیدوارم به من پیشنهاد شود. مطمئناً در صورتِ پیشنهاد هر نقشی باشد می‌پذیرم.