کد خبر: ۳۷۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۱۸

پیام رافائل نادال برای دختر تنیس‌باز ایرانی

رافائل نادال از اینکه الهام بخش دختر تنیس باز ایران بوده، بسیار خوشحال است و آن را افتخار بزرگی برای خود می‌داند.

مشکات الزهرا صفی دختر تنیس باز ایران با تاریخ سازی توانست در گرند اسلم جوانان استرالیا بازی کند و سپس اولین پیروزی ایران در این رویداد را به ثبت برساند. صفی در راهروهای محل برگزاری گرنداسلم استرالیا با رافائل نادال کسی که الهام بخش او بوده است، روبرو شد و با او عکس یادگاری گرفت. بدون شک این تجربه برای این دختر ۱۷ ساله به یادماندنی خواهد بود.

نادال نیز در واکنش به دیدار کوتاهی که با دختر تنیس باز ایران داشت، گفت: در من در راهرو بودم و شخصی از مسابقات او را به من معرفی کرد و در مورد حضورش در این مسابقات توضیحاتی داد. برای من لذت بخش بود که درباره او بیشتر بدانم، فکر می کنم داستان او شگفت انگیز است. دیدن بازیکنانی از نقاط مختلف جهان، به‌ویژه نقاطی از جهان که از نظر تاریخی هرگز بازیکنانی در این مسابقات نداشته اند، فوق‌العاده است.

او ادامه داد: فکر می‌کنم دیدن بازیکنی از ایران که اکنون در رده سنی نوجوانان است و یک مسابقه را برده است، فوق‌العاده است. این یک داستان عالی است و واقعاً از ملاقات با او لذت بردم. یکی از زیباترین چیزها این است که ورزش می‌تواند زندگی مردم را تغییر دهد و داستان‌هایی مانند او می‌گویند که ما در راه درستی برای ادامه ترویج ورزش خود هستیم.

نادال پس از اینکه شنید صفی پس از تماشای مسابقه او، تنیس را شروع کرده است، بیان کرد: برای من، این اتفاق خاصی است که بتوانم کسی را تشویق کنم. همچنین به او کمک کند تا در مورد زندگی خود تصمیمات مثبت بگیرد و به این مساله بسیار افتخار می‌کنم. اگر مسابقه من به او کمک کرده است تا بتواند تنیس بازی کند و اکنون در گرنداسلم استرالیا باشد، برایم افتخار بزرگی است و برای آن بسیار خوشحالم.