کد خبر: ۳۸۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۲

ترک تحصیلی‌هایی که پولشان از پارو بالا می‌رود

میلیاردرها می‌توانند با پشتوانه‌ای که دارند در جهت جلوگیری از فروش سهام خود یا به تعویق انداختن مالیات بر سود سرمایه محقق نشده استفاده کنند و وام بگیرند.
روزنامه جام جم: میلیاردرها می‌توانند با پشتوانه‌ای که دارند در جهت جلوگیری از فروش سهام خود یا به تعویق انداختن مالیات بر سود سرمایه محقق نشده استفاده کنند و وام بگیرند. شایداین موضوع برای شما جالب باشد که مولتی میلیاردرها می‌توانند از انبوهی از کسر مالیات برای جبران درآمد گزارش شده استفاده کنند و برخی افراد این فهرست در سالهای اخیر هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکردند. سهام شرکت این افراد به طور عمومی معامله می شود که این موضوع میتواند دارایی خالص افراد را با ارزش گذاری های بازار دچار نوسان کند. ایلان ماسک، بنیان گذار تسلا که ثروتمندترین فرد جهان است در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش ارزش خالص سرمایه خود به لطف افزایش ۵۰درصدی سهام تسلا بود. بر اساس آمارهای بلومبرگ در فهرست زیر اسامی ۱۰ نفز از ثروتمندترین افراد دنیا ذکر شده است.

۱. ایلان ماسک

دارایی خالص او ۲۶۸ میلیارد دلار تخمین زده شده که در واقع ۱۳۲ میلیارد دلار از این ثروت مربوط به سهام شرکت تسلاست. از دیگر دارایی های او می توان به فناوری های اکتشاف فضایی (۴۰/۳میلیارد دلار دارایی خصوصی)، شرکت بورینگ ( ۳/۴میلیارد دلار دارایی خصوصی)، توییتر (۳/۶میلیارد دلار دارایی عمومی) و ۹/۳۵میلیارد دلار پول نقد اشاره کرد. دارایی خالص او درنوامبر۲۰۲۱ به ۳۴۰ میلیارد دلار رسید.

۲- جف بزوس

جف بزوس ۵۸ ساله ساکن واشنگتن است. او مؤسس و مدیر اجرایی بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان، آمازون شناخته می شود. دارایی خالص بروس ۵۰ میلیارد دلار است. سهم مالکیت او از آمازون 10درصد است که ۱۲۶ میلیارد دلار از ثروت او را در برمی گیرد. دیگردارایی های او شامل «بلو اورجین» (9/15میلیارد دلار دارایی خصوصی) می شود.

۳. برنار آرنو

برنار آرنو ۷۳ ساله یک بازرگان، کارآفرین، سرمایه دار و کلکسیونر فرانسوی است. دارایی خالص او ۱۳۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است. او مدیرعامل و بنیانگذار لوییLVMH است و ۹۷/۵درصد از سهام کریستین دیور نیز متعلق به اوست. بزرگ ترین شرکت کالاهای لوکس جهان است . آرتوهمچنین صاحب برندهایی از جمله لویی ویتون ، هنسی، مارک جاکوبز و سفوراست بیشتر ثروت آرنو از سهام انبوه او در کریستین دیور، هلدینگی که ۴۱/۳درصد لوییLVMH را در اختیار دارد به دست آمده است. آرنو در سال ۱۹۸۱ به آمریکا مهاجرت و در آنجا شرکت فرین را تاسیس کرد. به این وسیله موفق شد ساختمان های مسکونی در پالم بیچ در ایالت فلوریدا احداث کند وی با کمک بانک لازارد و یارانه از سوی دولت فرانسه به شرط عدم تعدیل نیرو شرکت کرینین دوور را خرید.

۴. بیل گیتس

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت است. سهام مالکیت او از این مجموعه 2/3 درصد است که معادل 29/9 میلیارد دلار ارزش دارد. دارایی های دیگری از جمله «Cascade Investment»است. او از این شرکت 57 میلیارد دلار دارایی عمومی و به طور کلی ۵۵ میلیارد دلار وجه نقد دارد. ثروت خالص او ۱۲۷ میلیارد دلار است.

۵. گوتام آدانی

گوتام أدانی ۵۹ سال دارد و در هند زندگی می کند. او مؤسس و رئیس گروه آدانی است و دارایی ۶۵ درصد از بنادر و منطقه ویژه اقتصادی آدانی (۱۳/۶میلیارد دلار دارایی عمومی)، ۶۱ درصد از انرژی سبز آدانی ۲۳/۳۱میلیارد دلار دارایی عمومی او ۳۷ درصد از آدانی توتال گاز (۱۳/۲میلیارد دلار دارایی عمومی است. ثروت خالص آدانی ۱۲۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

۶. وارن بافت

وارن بافت 91 ساله در یکی از ایالت های غرب میانه آمریکا به نام نبراسکا زندگی می کند. او مدیرعامل برکشایر هاتاوی است. این شرکت در واقع یک هلدینگ خوشه ای آمریکایی چند ملیتی است که در زمینه ارائه خدمات بیمه، مبادلات سهام شرکت ها، مدیریت صندوق های سرمایه گذاری مشترک و صندوق های پوشش ریسک، سفته بازی ، مدیریت ثروت ، سرمایه گذاری و دارابی فعالیت می کند. او بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰، 41میلیارد دلار از ثروتش را اهدا کرد.

۷. لری پیج

لری پیچ، کارآفرین نوآور آمریکایی، یکی از بنیان گذاران موتور جست و جوی گوگل است. او ۴۹ سال دارد و در کالیفرنیا زندگی می کند. سرمایه او 105میلیارد دلار محاسبه شده که ۹۰/۹میلیارد دلار آن را سهام ۶درصدی گوگل برای او به ارمغان آورده است. لری پیج مانند چند میلیاردر دیگر این فهرست، راه خود را برای رسیدن به شهرت و ثروت از اتاق خوابگاه کالج آغاز کرد. وقتی پیج و دوستش سرگی برین در سال ۱۹۹۵ در دانشگاه استنفورد تحصیل می کردند، اینه بهبود استخراج داده های اینترنتی را مطرح کردند.

۸. سرگئی برین

 

سرگئی برین 48 ساله در کالیفرنیا زندگی می کند. او بنیانگذار و عضو هیات مدیره گوگل است. دارایی خالص او 101میلیارد دلار است. او صاحب ۶ درصد سهام گوگل است که ارزشی بالغ بر ۸۶/۵میلیارد دلار دارد، سرگئی برین در مسکو به دنیا آمد و سال ۱۹۷۹ با خانواده اش به ایالات متحده نقل مکان کرد. او گوگل را با کمک لری پیچ در سال ۱۹۹۸ تأسیس گردا زمانی که اریک اشمیت در سال ۲۰۰۱ از سمت مدیرعاملی خود کناره گیری کرد . این مسؤولیت را به عهده گرفت.

۹. موکش آمبانی

موکش آمبانی در شهر بمبئی هند زندگی می کند و مدیرعامل و رئیس صنایع ریلیانس است. دارایی خالص او ۹۷/۷میلیارد دلار گزارش شده است . او ۴۵ درصد سهام صنایع ریلیانس را در اختیار دارد که ارزش آن 98/2میلیارد دلار است. یک سال بعد از تولد او پدرش، دیروهای امبانی، همراه خانواده اش از آمریکا به هند برگشت و در یک آپارتماندو خوابه در بمبئی مستقر شد و شروع به تجارت ادوبه کرد. دیروهای آمبانی اولین کارخانه نساجی خود را در سال ۱۹۶۶ افتتاح کرد. او در سال ۱۹۷۹ برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی وارد دانشگاه استنفورد شد اما در سال ۱۹۸۹ بدون اخذ مدرک دانشگاه را ترک کرد و به هند برگشت تا برتوسعه ویلاینس در پتروشیمی، پالایش و حفاری نفت و گاز نظارت کند.

۱۰. استیو بالمر

استیو بالمر ۱۶ ساله در واشنگتن زندگی می کند و مالک لس آنجلس کلیپرز است. دارابی خالص او 97/6میلیارد دلار است. او همچنین ۴ درصد سهام مالکیت مایکروسافت را به خود اختصاص داده و این سهام ارزشی بالغ بر۵ / ۸۸ میلیارد دلار دارد. استیو بالمر با اصرار مستمر بیل گیتس در سال ۱۹۸۰ برنامه MBA دانشگاه استنفورد را ترک کرد و به مایکروسافت پیوست ، او سی امین کارمند مایکروسافت بود. بالمر سال ۲۰۰۰ به عنوان مدیرعامل مایکروسافت، جانشین گینس شد. بالمر، حدود ۴ درصد سهام مایکروسافت را در اختیار دارد که او را به بزرگترین سهامدار این غول نرم افزاری تبدیل کرده است.