کد خبر: ۳۸۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۷

قتل برای سرقت موبایلی که 20 هزار تومان فروخته شد

ایران نوشت: شامگاه پنجشنبه 21 بهمن پارسال خبر قتل پسر جوانی در یکی از بوستان‌های پایتخت از سوی مأموران کلانتری 136 فرجام به بازپرس محمدرضا صاحب‌جمعی اعلام شد.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد، مقتول عصر همان روز برادرزاده 8 ساله‌اش را برای بازی و گردش به پارک برده بود اما وقتی آنها در پارک مشغول بازی بودند ناگهان دو پسر جوان پای پیاده به آنها نزدیک شده و با تهدید چاقو قصد سرقت گوشی تلفن همراه مقتول را داشتند. مقاومت مقتول در برابر سارقان باعث شده بود آنها دست به چاقو شوند و با ضربه‌ای به قفسه سینه پسر 24 ساله گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده و از محل متواری شوند.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند رد گوشی را شناسایی کنند و معلوم شد گوشی در اختیار زن جوانی با هویت جعلی سهیلا است که سابقه سرقت در پرونده خود دارد. پس از دستگیری سهیلا وی گفت: من عضو یک باند سرقت از خانه‌های ویلایی شمال پایتخت هستم و نقشه سرقت از مردان ثروتمند را اجرا می‌کنم. من به‌عنوان پرستار خانگی وارد خانه اعیانی مردان سالمند و ثروتمند در شمال تهران می‌شدم و بعد از مدتی، زمانی که اطلاعات کامل از وضعیت خانه و محل‌های نگهداری پول و وسایل باارزش پیدا می‌کردم به سایر اعضای باند خبر می‌دادم و آنها هم در فرصتی مناسب راهی همان خانه‌ها می‌شدند و نقشه سرقت را اجرا می‌کردند.اما زن جوان مدعی شد که گوشی تلفن همراه را پسرش به او داده است. پسر سهیلا نیز در تحقیقات، بیان کرد که آن را از یکی از دوستانش گرفته و در نهایت دوست وی نیز اعلام کرد که گوشی را از یک پسر افغانستانی خریداری کرده است.
بدین ترتیب دستور بازداشت پسر نوجوان به نام نظیر صادر و متهم بازداشت شد. او ابتدا مدعی شد که گوشی تلفن همراه را از کف خیابان پیدا کرده است.اما در ادامه تحقیقات راز جنایت را برملا کرد: آن روز همراه دوستم، مواد مصرف کرده بودیم و حال خوبی نداشتیم. روی صندلی پارک نشسته بودیم که ناگهان چشممان به مقتول افتاد که با پسر بچه‌ای به پارک آمده بود. به سمت آنها رفتیم، اما نمی‌خواستیم او را به قتل برسانیم فقط می‌خواستیم گوشی تلفن همراهش را بگیریم، وقتی مقتول شروع به مقاومت کرد و با ما درگیر شد می‌خواستیم از دستش فرار کنیم که با پرتاب چاقو، او روی زمین افتاد. بعد از فرار هم گوشی تلفن همراه را 20 هزار تومان فروختیم.
به‌دنبال اعترافات پسر نوجوان، همدست او نیز بازداشت شد و از آنجا که دو متهم این پرونده زیر 18 سال داشتند پرونده با قرارعدم صلاحیت به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت به دادگاه اطفال ارجاع شد.