کد خبر: ۳۸۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۷

پسر۱۶ساله دستگاه‌های کارتخوان سرقتی را ۵۰ هزارتومان می فروخت

خراسان نوشت: چند روز قبل مدیر یک شرکت فروش دستگاه های الکترونیکی وقتی با سرقت دستگاه های کارت خوان در انبار شرکت روبه رو شد بلافاصله ماجرا را به پلیس مشهدگزارش داد.

بررسی های مقدماتی و رصدهای اطلاعاتی برای کشف ۲۰ دستگاه کارت خوان که شماره سریال آن ها به ثبت رسیده بود، در حالی ادامه یافت که افسران تجسس با استفاده از منابع و مخبران محلی به سرنخ هایی از فروش غیرقانونی دستگاه های کارت خوان در بولوار توس مشهد دست یافتند.

گروه تجسس در پوشش خریدار کالا، خود را به فروشنده نزدیک کردند اما تحقیقات غیرمحسوس که از طریق مخبران و واسطه های محلی ادامه داشت به نتایجی رسید که نشان می داد: فروشنده دستگاه های کارت خوان یک نوجوان ۱۶ ساله است.

نیروهای انتظامی مدتی عملیات را به تاخیر انداختند و بررسی های دقیق تری را انجام دادند ولی همه سرنخ ها باز هم به همان نوجوان ۱۶ ساله رسید. افسران تجسس برای خرید صوری شش دستگاه کارت خوان سرقرار با فروشنده حاضر شدند. زمانی که وی کارت خوان ها را تحویل پلیس داد حلقه های قانون بر دستانش گره خورد و بدین ترتیب بازجویی های تخصصی از وی در حالی آغاز شد که در بازرسی از منزل وی نیز تعداد زیادی دستگاه کارت خوان به همراه قاب گوشی های سرقتی به دست آمد.

این نوجوان ۱۶ ساله در بازجویی ها مدعی شد هرکدام از دستگاه های کارت خوان را به مبلغ ۵۰ هزار تومان از فرد دیگری خریده است. وی درباره قاب گوشی های سرقتی نیز گفت آن ها مال برادرم است که داخل کوچه پیدا کرده است. متهم به سرقت همچنین ادعا کرد از بقیه دستگاه های کارت خوان که از انبار شرکت در بولوار توس سرقت شده است هیچ اطلاعی ندارد.