کد خبر: ۳۸۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۰۱

ماجرای فوت مادران باردار در ازنا/ توضیحات پزشکی قانونی

مهر نوشت: مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به آخرین خبرها از مرگ مادر باردار ازنایی گفت: پزشکی قانونی در حال بررسی این موضوع است و به زودی علت فوت را اعلام می‌کند.

محمدرضا فارسی نژاد امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به مرگ مادران باردار در شهرستان ازنا اظهار داشت: هر گونه مرگ مادر باردار در هر نقطه‌ای از استان لرستان رخ دهد، کار کالبد شکافی آن در مرکز استان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه موارد قبلی مرگ مادران باردار در شهرستان ازنا از سوی پزشکی قانونی تعیین علت فوت شده‌اند عنوان کرد: همچنین به موازات این امر، قصور پزشکی نیز از سوی نظام پزشکی در حال بررسی است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با تاکید بر اینکه همچنین پرونده خانم «اسد الهی» که حدود هشت روز پیش فوت شد، از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است ادامه داد: این امر تحت بررسی است و هنوز علت فوت دقیق مشخص نشده و به محض اینکه مشخص شود ما آن را به مرجع قضائی اعلام خواهیم کرد.

فارسی نژاد با بیان اینکه پزشکی قانونی فقط علت فوت را اعلام می‌کند و اصلاً به موضوع قصور پزشکی ورود پیدا نمی‌کند بیان داشت: به خاطر حساسیت موضوع این پرونده‌ها به غیر از نظام پزشکی، در سازمان ما نیز بررسی شده است.

وی گفت: در نهایت مراجع قضائی گویا پرونده‌ها را برای نظام پزشکی ارسال کرده تا تعیین قصور شوند، آن چیزی که در حیطه کار ما که همان تعیین علت فوت بوده، انجام شده است، نمونه‌های پرونده خانم «اسدالهی» نیز که طی روزهای اخیر فوت کرده‌اند، برای کارهای تشخیصی بیشتر ارسال شده تا علت فوت دقیق بررسی و مشخص شود.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: بعد از اینکه ما علت فوت را به مرجع قضائی ارسال می‌کنیم، اگر مرجع قضائی دوباره پرونده را به ما برای بررسی قصور در کمیسیون تخصصی برگشت دهد، انجام می‌دهیم، ممکن است که مستقیم به نظام پزشکی ارجاع دهد و آنجا پرونده را بررسی کنند.

فارسی نژاد گفت: علت فوت موارد قبلی مادران باردار چون از سوی طرفین مورد اعتراض قرار گرفته، همچنان در حال بررسی است.