کد خبر: ۳۹۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۲

مهمان «جوکر» از ماجرای توهین به معلولین گفت

ایسنا نوشت: سیروس میمنت معتقد است من در این سال‌ها سریال پرمخاطبی مثل «نون خ» داشتم که واقعا بازخوردهای بسیار مثبتی گرفتم؛ آنقدر مثبت که مردم هنوز هم مرا به اسم کاراکتری که در این سریال ایفا کردم، در خیابان «کیوان» صدا می‌کنند، اما فیدبک‌های برنامه‌ای مثل «جوکر» واقعاً ترکاند.

سیروس میمنتف بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که به تازگی او را در برنامه «جوکر» دیدیم، حضور در این برنامه به عنوان یک تجربه بسیار خوب یاد کرد و افزود: «به نظرم «جوکر» برنامه نویی در کشورمان بود که برای اولین بار اتفاق می افتاد.»

او درباره حاشیه‌های اخیر برنامه «جوکر» هم تاکید کرد: «قصد ما خدایی ناکرده توهین و بی احترامی به جامعه کم توان جسمی نبود، ما آنها را می بینیم و با آنها زندگی می کنیم، همه ما انسان هستیم، پس چرا باید کم توانی هم نوع خودمان را به تمسخر بگیریم؟!»

وی در این زمینه به نگاهی از جانب خودش اشاره کرد و گفت: ما بزرگتر از چارلی چاپلین در عالم سینما نداشتیم. چارلی چاپلین مگر چطور راه می رود؟ یا لورل و هاردی که به لحاظ ذهنی کم توان هستند. من معتقدم اتفاقاً اگر درباره اینگونه افراد صحبت نکنیم درست نباشد، منتهی نه به شکل توهین آمیز بلکه به شکل درست. اگر ما درباره کم توانان صحبت می کنیم یعنی فراموششان نکرده‌ایم، یعنی ما آنها را می بینیم و با آنها زندگی می‌کنیم.

کیوان در «نون خ ۴» چطور است؟

این بازیگر در ادامه درباره همکاری‌اش با فصل چهارم سریال «نون خ» توضیح داد: این مجموعه به تازگی پیش تولیدش آغاز شده و گروه مشغول انجام کارهای اولیه و تکمیل مراحل نگارش هستند اما هنوز ما مقابل دوربین نرفته‌ایم. فکر می‌کنم تا اوایل پاییز این اتفاق بیفتد و کارمان شروع شود. راستش هنوز خیلی درباره شخصیت کیوان در سری چهارم صحبت نکردیم و متن را کامل نخواندم اما قطعا شخصیت ذاتی این کاراکتر تغییر نمی کند و همان کیوان است اما ممکن است با یک شکل و رفتار جدیدی از این شخصیت مواجه شویم و واکنش های جدیدی از کیوان ببینیم.

او درباره جدیدترین کارهایش اعلام کرد: با سریال «راز بقا» هم همکاری داشتم که تمام شد و تجربه بسیار خوبی بود اما متاسفانه شرایط کاری ام به گونه‌ای بود که فرصت نشد بیشتر در خدمت گروه باشم؛ بنابراین نقشم چندان بلند نبود اما شیرین و خوب بود. در حال حاضر مشغول بازی در سریالی برای تلویزیون هستم که ۸۰ درصد آن ضبط شده است اما تاکنون گروه تولید خبری از پروژه اعلام کرده‌اند و من هم اجازه ندارم درباره اش صحبت کنم.

میمنت همچنین درباره اینکه نگاهش نسبت به جوانسازی سازمان صداوسیما و تغییر مدیریت های اخیر در تلویزیون چیست؟ خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه هنوز نتیجه عملکرد مدیران را در تلویزیون ندیده ایم نمی توانیم نظر بدهیم و نمی توانیم صرفا چون جوان هستند، بگوییم می توانند بهتر از باتجربه ها باشند. باید ببینیم عملکردشان چطور است و بعد مقایسه کنیم اما در کل جوانسازی اتفاق بدی نیست، منتهی چه جوان و چه باتجربه و سن بالا باید بینشمان را نسبت به مسائل جامعه تغییر بدهیم و درباره همه چیز صحبت کنیم و نگذاریم هیچ چیزی مسئله‌ساز شود. تا جایی که منافع ملی کشورمان، دینمان و برخورد اجتماعی مان اجازه می‌دهد باید درباره همه مسائل صحبت کنیم و دستمان باز باشد.

نوشتن را بیشتر از بازیگری دوست دارم اما حوصله دعوا ندارم

این بازیگر و فیلمنامه نویس که طراحی فیلمنامه سریال «خانه به دوش» به کارگردانی رضا عطاران را بر عهده داشت، در پایان گفت و گوی خود درباره اینکه چرا دیگر نمی نویسد؟ گفت: راستش خیلی فرصت نمی شود اما نه اینکه کلا نمی نویسم اتفاقاً نوشتن را بیشتر از بازیگری دوست دارم و شغل اولم است، چه کار بشود و چه نشود من همیشه درگیر نوشتن هستم اما راستش را بخواهید شاید حوصله این را ندارم که بروم و دعوا کنم که چرا طرحم رد می شود؛ وگرنه موضوعات خیلی خوبی دارم که اگر فضا خوب باشد می توانیم کار کنیم اما در این شرایط فعلا خیر. اگر کاری از من در نمی آید دلیل بر این نیست که نمی نویسم. امیدوارم در آینده شاهد شرایط بهتری در سازمان صداوسیما باشیم