کد خبر: ۳۹۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۵۱

پای پلیس فتا به ماجرای بازیکن استقلال باز شد

ورزش سه نوشت: کوین یامگا بازیکنی است که ادامه کار او در استقلال با علامت سئوال جدی همراه است.

با وجود اینکه چند هفته از شروع فصل نقل‌وانتقالات می‌گذرد، هواداران استقلال همچنان در انتظار خریدهای پرسروصدا و حفظ چند بازیکن تأثیرگذار تیمشان هستند. با این حال، برخی اتفاقات در چند روز گذشته باب میل هواداران نبوده که می‌توان به‌احتمال جدایی امیرحسین حسین‌زاده اشاره کرد. دیروز هم اکثر سایت‌های خبری از جدایی قطعی این بازیکن خبر دادند، هرچند که مدیران استقلال آخرین تلاش‌های خودشان را انجام می‌دهند تا حسین‌زاده را حفظ کنند؛ اتفاقی که در شرایط فعلی بعید به‌نظر می‌رسد. حالا خبر بد دیگر برای آبی‌های پایتخت، احتمال جدایی کوین یامگا، بازیکن فرانسوی این تیم است. او که در فصل گذشته حکم آچارفرانسه را برای کادر فنی آبی‌ها داشت، دیگر قصد ندارد در این تیم بماند و جدایی یامگا یک شوک منفی دیگر برای استقلالی‌ها خواهد بود.

او می‌خواهد برود
همشهری ورزشی بیشتر از یک ماه پیش در یک گزارش خبری، به این موضوع اشاره کرد که یامگا قصد ترک استقلال را دارد و این موضوع فقط به‌دلیل مسائل فوتبالی نیست. برخی مسائل شخصی دیگر هم باعث شده تا این بازیکن تصمیم به ترک استقلال بگیرد؛ موضوعی که البته برای یامگا به‌سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود. این بازیکن قبل از پایان فصل به برخی از هم‌تیمی‌هایش در استقلال گفته بود که قصد ترک ایران را دارد ولی او تحت قرارداد باشگاه استقلال قرار دارد و باید با رضایت این باشگاه جدا شود. با این حال، یامگا از طریق مدیر برنامه‌هایش به استقلالی‌ها پیغام داده که قصد بازگشت ندارد.

شکایت به پلیس فتا
مدیر برنامه یامگا می‌خواهد شرایط دیگری را برای این بازیکن فراهم کند تا او راهی تیم دیگری شود ولی یامگا تمامی مبلغ قراردادش را از باشگاه استقلال دریافت کرده و حتی پاداش قهرمانی را هم گرفته است. این بازیکن راهی برای فسخ قرارداد با استقلال ندارد، یکی از مدیران استقلال هم به همشهری ورزشی می‌گوید: «یامگا بازیکن استقلال است و تمامی مفاد قرارداد با این بازیکن را رعایت کردیم. او راهی برای جدایی ندارد و باشگاه هم از ایجنت این بازیکن شکایت کرده است.» هرچند مدیران استقلال با قاطعیت در مورد ماندن یامگا صحبت می‌کنند ولی طبق آخرین خبرها، بازیکن فرانسوی تمایل به جدایی دارد و باید دید این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش چه راهی را برای جدایی انتخاب می‌کنند. این اتفاق آغاز یک چالش بزرگ است و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از پایان ماجرا داشت.

مورد عجیب پنالتی‌ها
کوین یامگا که امروز بحث ماندن یا رفتن او از استقلال داغ‌تر از همیشه شده، فصل گذشته سومین بازیکن خارجی برتر لیگ بود و در جمع ۲۰بازیکن برتر لیگ هم قرار گرفت. سال گذشته در روزهایی که تیم استقلال شکل گرفت، خبری از یامگا نبود. او کمی دیرتر به اردوی آبی‌ها اضافه شد و به محض ورودش در ترکیب اصلی استقلال مقابل ذوب‌آهن (هفته دوم) قرار گرفت. کوین یامگا در آن بازی ۲گل زد که هر دوی آنها در جریان بازی بودند و هیچ‌کدام از روی پنالتی به ثبت نرسید. این ماجرا در بازی‌های بعدی برعکس شد و از ۸گلی که این بازیکن فرانسوی در ادامه فصل زد، ۵گل روی ضربات پنالتی و یک گل هم روی ریباند ضربه پنالتی به ثمر رسید.