کد خبر: ۳۹۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۸۸

سید جواد هاشمی برای ساخت فیلم، ویلایش را ۵۰۰ میلیون تومان فروخت

سیدجواد هاشمی با تشریح آخرین فعالیت‌های خود در حوزه تولید و اکران فیلم‌های کودک و نوجوان، تأکید کرد در شرایط اقتصادی امروز با فروش ۵۰ میلیارد تومانی یک فیلم، بازهم تهیه‌کننده ضرر می‌کند!

سیدجواد هاشمی تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به پروژه‌هایی که در دست دارد گفت: با توجه به اینکه تاریخ صدور پروانه نمایش فیلم سینمایی «جزیره فضایی» مدتی پیش به پایان رسیده بود، دوباره درخواست تمدید پروانه نمایش کرده‌ام اما تا امروز پاسخی در این مورد دریافت نکرده‌ام. در واقع منتظر هستم تا بعد از دریافت پروانه نمایش مجدد، این فیلم را اواخر تابستان اکران کنم.

او ادامه داد: همچنین به دنبال دریافت پروانه ساخت فیلم «شهر گربه‌های ۲» هستم تا بتوانم هرچه سریع‌تر آن را نیز برای اکران آماده کنم. البته همانند گذشته و با اطلاع به مسئولان ارشاد، فیلم‌های خود را به دلیل اینکه بتوانم بخشی از مشکلات اقتصادی سینمای کودک را جبران کنم، در ۲ قسمت فیلمبرداری کرده‌ام، در این میان بخش‌هایی از فیلم مانند ویژوال، صداگذاری و یا موسیقی باقی مانده است.

هزینه‌های پس تولید فیلم ۱۰ برابر شده است

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه‌های پس تولید برای یک فیلم ۱۰ برابر شده است، به شرایط اقتصادی سینما اشاره کرد و گفت: وقتی مردم به رستوران می‌روند به عنوان مثال برای هر پرس غذا ۳۵۰ هزار تومان هم پرداخت می‌کنند، در حالی که با پول یک پرس چلو گردن ۱۰ نفر می‌توانند سینما بروند. عجیب‌تر این است که هنوز می‌گویند پول بلیت سینما گران است، در چنین شرایطی من به‌عنوان یک تهیه‌کننده با افزایش این چنین قیمت‌ها چه کار باید کنم؟

او توضیح داد: فکر می‌کنم چنین فضایی با هدف سخت کردن شرایط برای تهیه‌کننده بخش خصوصی است تا عطایش را به لقایش ببخشد و دیگر فیلم نسازد و در نهایت فیلم‌هایی با نگاه و رویکرد دولتی ساخته شود، آن وقت است که دیگر بازگشت سرمایه اهمیتی ندارد. چرا که یک نگاه عاقلانه نشان می‌دهد اگر برای یک فیلم سینمایی ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده باشیم، حتی بعد از گذشت یک سال و نیم، ۵۰ میلیارد تومان هم بفروشد باز هم تهیه‌کننده از نظر اقتصادی ضرر می‌کند.

هاشمی با اشاره به اینکه بعد از اکران فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» همه به او تبریک گفته‌اند که این فیلم در جدول فروش جزو ۶ فیلم اول سال ۱۴۰۰ بوده است، گفت: می‌گفتند این فیلم از فیلم‌هایی چون «درخت گردو» و یا «خورشید» فروش بیشتری داشته است، اما کسی نمی‌داند با مجموع فروش شبکه نمایش خانگی، بازهم نتوانستم هزینه فیلم را باز گردانم، آن هم هزینه فیلمی که بیش از ۲ سال قبل از اکران ساخته شده بود. اگر بخواهد ساده بگویم در پروسه تولید این فیلم یک ویلا فروخته‌ام ۵۰۰ میلیون تومان، اما این ویلا امروز ۱۴ برابر قیمت پیدا کرده است. یعنی فیلم من باید ۱۴ برابر می‌فروخت تا بتوانم همان ارزش پول ۲ سال قبل خود را به دست بیاورم.