کد خبر: ۳۹۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۸

بازیگران «لاست» و «بازی مرکب» در سریال تازه نتفلیکس

ایسنا نوشت: یکی از سریال‌های تابستانی نتفلیکس که مخاطبان منتظرش بوده‌اند، نسخه کره‌ای سریال «خانه کاغذی» با نام «سرقت پول: کره ـ منطقه اقتصادی مشترک» است. اما آیا این سریال ارزش انتظارها را برای تماشا داشته است؟

بعد از موفقیت بی سابقه فیلم کره‌ای «انگل» در اسکار سال ۲۰۱۹ و کسب چهار جایزه از این رویداد هنری و بعد از آن موفقیت سریال «بازی مرکب» و پربیننده شدن این سریال و نیز توصیفش به عنوان مشهورترین سریال نتفلیکس، علاقه مخاطبان در سرتاسر جهان به تماشای تولیدات فیلم و سریال کره بیشتر شده است.

حالا شبکه‌های پخش کننده نیز با اطمینان از اقبال مخاطب، به پخش سریال‌های کره‌ای روی آورده‌اند.

در همین راستا نتفلیکس تابستان امسال نسخه کره‌ای سریال موفق اسپانیایی «La casa de papel‌» (خانه کاغذی) با نام انگلیسی «Money Heist» ـ «سرقت پول» را منتشر کرده است. سریالی که نسخه اصلی آن، درب اقبال را به سوی تولیدات اسپانیایی گشوده بود و سال گذشته با پخش پنجمین فصلش به پایان رسید.

نخستین وجه تشابه نسخه کره‌ای «سرقت پول» با نسخه اصل و اسپانیایی آن، خط داستان است. بدین صورت که باز هم شاهد روایت ماجرای گروهی از دزدان ماهر هستیم که با سرپرستی پرفسور قصد دستبرد زدن به ضرابخانه را دارند.

اما تفاوت اصلی این سریال‌ها در این است که نسخه‌ی کره‌ای سریال از مسائل سیاسی اقتصادی و تقسیماتی که میان کره شمالی و جنوبی اتفاق افتاد در داستان خود استفاده کرده است.

پرداختن به این مسائل سبب شده تا انگیزه برخی از شخصیت‌های داستان برای مشارکت در سرقت متفاوت باشد. پرفسور وقتی از تحقق عدالت اجتماعی ناامید می‌شود به سمت تدریس در دانشگاه می‌رود و برلین که شاهد مرگ مادرش در کودکی بوده، ۲۵ سال از عمرش را در زندانی در کره شمالی و در شرایطی دشوار گذرانده است. توکیو نیز جوان بلندپروازی است که مورد سوء استفاده سرمایه داران قرار گرفته است.

نسخه اصلی «سرقت پول»

تا کنون یک فصل از این سریال منتشر شده و شباهت زیادش با نسخه اصلی کاملا مشهود است. مشخص نیست که سازندگان برای فصل‌های آینده جزییات جدیدی را برای شخصیت‌های داستان در نظر گرفته‌اند یا نه؛ اما بدیهی است که ادامه سریال به همین روند و با همین میزان شباهت مخاطبان را خسته و دلزده خواهد کرد.

در این سریال از ستاره‌های کره‌ای سریال‌های موفق استفاده شده است. پارک هه ـ سو بازیگر سریال «بازی مرکب» و یونجین کیم بازیگر سریال آمریکایی «لاست» یا «گمشده» از بازیگران این سریال هستند.

بر اساس این گزارش، نتفلیکس اواخر سال گذشته اعلام کرد که سریالی بر اساس زندگی یکی از شخصیت‌های «سرقت پول» خواهد ساخت. برلین شخصیت جذابی است که در داستان اصلی می‌میرد. قرار است در سریال جدید نتفلیکس که در سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شود، به صورت مجزا به زندگی او پرداخته شود.