کد خبر: ۳۹۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۰۶

دستگیری مردی که فیلم اجبار فرزند خردسالش به مصرف موادمخدر را منتشر کرد

ایران نوشت:چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن مردی جوان به همراه دو نفر از دوستانش فرزند خردسالش را وادار به کشیدن سیگار و مصرف مواد مخدر می‌کند.

پس از انتشار این فیلم و واکنش منفی و گسترده کاربران فضای مجازی به رفتار این پدر کودک آزار بلافاصله ردیابی‌ها برای شناسایی و دستگیری این مرد از سوی پلیس فتا آغاز شد.

سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی در این باره گفت: برابر پایش و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا کلیپی را مشاهده کردند که در آن افرادی پسربچه خردسالی را به استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر ترغیب کرده و از وی اقدام به تصویربرداری کرده بودند. با انتشار گسترده این فیلم کودک آزاری در سطح رسانه‌ها و جریحه دار شدن احساسات عموم مردم و حجم بالای گزارشات کاربران در فضای مجازی مبنی بر رسیدگی و برخورد با عاملان تولید و انتشار فیلم مذکور، پلیس فتا رسیدگی به موضوع را به اتهام انتشار محتوای کودک آزاری به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داد. در ادامه پس از هماهنگی با مقام قضایی و دریافت دستورات لازم، پرونده قضایی برای فرد یا افراد دخیل در تولید و انتشار کلیپ کودک آزاری تشکیل شد و مأموران سایبری پلیس فتا، موفق شدند متهمان را در سطح استان شناسایی و دستگیر و به مقر پلیس منتقل کنند. پس از دستگیری متهمان مشخص شد عاملان تولید و انتشار کلیپ استعمال دخانیات پدر کودک و دو نفر آشنایان وی بوده‌اند که پس از ابراز ندامت و پشیمانی متهمان پرونده از اعمال خود، پرونده قضایی آنان تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی به مجرمان سایبری هشدار داد: هر شخصی که بخواهد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با تولید و انتشار کلیپ‌های آزار و اذیت کودکان یا سایر محتوای غیرقانونی موجب تشویش اذهان عمومی و آزرده خاطر شدن هموطنان شود پلیس فتا با قاطعیت در چهارچوب قانون با این افراد برخورد خواهد داشت.