کد خبر: ۳۹۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۴۰

در این ساعات غذا بخورید تا لاغر شوید

ایسنا نوشت: متخصصان در ایالات متحده مدعی شدند که محدود کردن غذا خوردن بین ساعت‌های ۷ صبح تا ۳ بعدازظهر می‌تواند به کاهش وزن و همچنین کاهش فشار خون کمک کند.

آزمایش روی ۹۰ فرد بزرگسال و دارای اضافه وزن در ایالات متحده آمریکا نشان داد افرادی که بازه زمانی غذا خوردنشان را به اوایل روز محدود کردند در مقایسه با سایر افرادی که در دیگر ساعت‌های روز محدودیت غذا خوردن داشتند، حدود ۲.۵ کیلوگرم بیشتر کاهش وزن را تجربه کردند. این افراد همچنین موفق شدند فشار خونشان را در یک دوره ۱۴ هفته‌ای کاهش دهند.

متخصصان در این مطالعه می‌گویند که بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش روی این افراد، احتمالا می‌توان نتیجه گرفت که تغذیه با محدودیت زمانی در ساعت‌های اولیه روز ممکن است درمانی موثر برای چاقی و فشار خون بالا باشد.

آن‌ها همچنین ادعا کردند که این زمان‌بندی برای تغذیه می‌تواند با کاهش خستگی و کاهش احساس افسردگی مرتبط باشد. به گفته این متخصصان، افرادی که به برنامه تغذیه در ساعت‌های اولیه روز پایبند باشند ضمن این که چربی بیشتری از دست می‌دهند، قدرت بدنی و نشاط بیشتری نیز دارند.

این کارآزمایی بالینی در فاصله اوت ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۲۰ انجام شد. شرکت‌کنندگان، بزرگسالان ۲۵ تا ۷۵ ساله مبتلا به چاقی بودند که راهکار کاهش وزن را از طریق کلینیک پزشکی دانشگاه آلاباما در بیمارستان برمینگام دریافت کردند.

نویسندگان این مقاله خاطر نشان کردند: شرکت‌کنندگان به‌طور میانگین شش روز در هفته این زمان‌بندی تغذیه‌ای را رعایت کردند و اغلب آن‌ها دست‌کم پنج روز در هفته از این راهکار استفاده کردند. آن‌ها تلاش کردند با وجود چالش‌هایی مانند فعالیت‌های اجتماعی عصرگاهی و برنامه‌های شغلی، پایبندی به این زمان‌بندی را رعایت کنند و میزان رضایت، بین گروه‌های شغلی مختلف یکسان بود.

به گفته آن‌ها، حدود ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان پس از پایان این تحقیق اعلام کردند که همچنان تمایل دارند به زمان‌بندی تغذیه‌شان ادامه دهند.

به گزارش هلث لاین، به گفته این متخصصان، این زمان‌بندی تغذیه‌ای لازم است به‌عنوان رویکردی کم‌هزینه و آسان برای بهبود سلامت و درمان بیماری‌ها بررسی و آزمایش شود. با این حال، برای تایید این که آیا این شیوه از دست دادن چربی برای همه افراد مناسب است یا خیر، انجام مطالعات و آزمایشات بیشتری مورد نیاز است.