کد خبر: ۳۹۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۸۰

زن و شوهرهای مرفه به این دلایل طلاق می گیرند

همشهری نوشت : آمارهای موجود حکایت از آن دارد که شاید مشکلات اقتصادی یکی از علل وقوع طلاق در جامعه باشد، اما علت اصلی نیست؛ چراکه بیشترین طلاق‌های ثبت‌شده در قشر مرفه به‌دور از هرگونه مشکلات اقتصادی به ثبت رسیده است.

دلایل طلاق درخانواده های مرفه به صورتهای زیر است:

وکالت طلاق
یکی از علل مؤثر در جدایی‌های قشر مرفه عامل حقوقی است که ازجمله آن می‌توان به واگذاری وکالت‌نامه‌های اعمال حق طلاق به زنان اشاره کرد؛ موضوعی که متأسفانه در مناطق مرفه‌نشین باب شده و به‌راحتی در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود لذا زوجه با در دست داشتن این وکالت‌نامه بدون حضور همسر در زمانی کوتاه و با در اختیار گرفتن یک وکیل به‌راحتی می‌تواند مراحل طلاق را بی‌دردسر طی کند.


تب مهاجرت
یکی از عوامل جامعه‌شناختی مؤثر در طلاق زوجین مرفه، تب مهاجرت و مخالفت یکی از زوجین است. مرد و زن هم ندارد و ممکن است از سوی هرکدام از زوجین مطرح و باعث ازهم‌پاشیدگی کانون خانواده‌شان شود.

تکنولوژی
فضای مجازی و استفاده از آن در بین اقشار مرفه ‌گاه بسترساز اغلب عواملی است که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم؛ از مد و مدگرایی گرفته تا چشم و هم‌چشمی‌هایی که متأسفانه هر روز به شکل و شمایلی در صفحات مجازی پولدارها تبلیغ می‌شوند.
حتی زیست‌بوم هم در طلاق پولدارها مؤثر است. همین برج‌های بلندبالایی که مثل قارچ در گوشه و کنار مناطق مرفه‌نشین رشد کرده‌اند، یکی از علل طلاق‌های این گروه است.برج‌نشینی و علاقه به این سبک زندگی از سوی یک طرف از زوجین در خیلی از پرونده‌های طلاق عامل ثبت طلاق‌های قشر مرفه است.

نبود فرزند مشترک
نبود فرزند مشترک بین زوجین ثروتمند باعث شده تا این افراد خیلی راحت‌تر و بی‌دغدغه نسبت به جدایی فکر کنند و تلاشی هم برای رفع مشکلاتشان نداشته باشند.

فمینیسم

«‌رویکردهای فمینیستی زنان یکی از این عوامل رفتاری است. زنانی که دوست دارند در پوشش رفتار و گفتارشان تصمیم‌گیرنده نهایی خودشان باشند و این رفتار در میان خیلی از مردان پذیرفته نیست، چراکه معتقدند جایگاه عرفی زن در خانواده چنین اجازه‌ای به آنها نمی‌دهد. همین تفکرات باعث بروز اختلافات حتی بین زوج‌های مرفه می‌شود و فتح بابی است در فصل جدایی آنها.»

گسست شبکه خانوادگی
گسست شبکه خویشاوندی باعث شده تا دیگر طلاق بین خانواده‌ها قبیح نباشد. اگر در گذشته خانواده‌ها برای حفظ آبرو سعی بر جلوگیری از فروپاشی زندگی فرزندانشان داشتند، حالا به واسطه کاهش صله‌رحم و رفت‌وآمدها، خانواده‌ها نیز سعی و تلاشی برای حفظ زندگی فرزندان خود نمی‌کنند.