کد خبر: ۳۹۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۰

فیلم «عروس» سینمای ایران را متحول کرد

ایسنا نوشت: مجید مشیری ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ ماجراهایی از لحظات تصویربرداری سریال «مسافری از هند» را یادآوری کرد.

مجید مشیری ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ گفت: من در سال ۱۳۴۰ از رشته عمران فارغ‌التحصیل شدم و در ابتدا علاقه‌ای به بازیگری نداشتم؛ در ۳۶ سالگی به صورت اتفاقی دوره مقدماتی بازیگری را با امین تارخ گذراندم و بعد از مدتی کار خود را آغاز کردم. ابتدا جذب سینما شدم اما با گذر زمان به کارهای تلویزیون روی آوردم و در این رشته ماندگار شدم. ماندگاری در این حرفه بسیار دشوار است و به دنبال این مسئله همیشه تلاش داشتم پروژه‌ها را با دقت بسیار بالایی انتخاب کنم.

مشیری که در برنامه شب نشینی شبکه جام جم حاضر شده بود، ادامه داد: «این روزها درگیر همکاری در ساخت یک فیلم سینمایی به کارگردانی عباس شوقی هستم که «دودوزه باز» نام دارد و تا ۱۰ الی ۱۵ روز دیگر فیلم‌برداری آن به پایان می‌رسد. به بازی در نقش پلیس علاقه دارم و طی سال‌های گذشته بیشتر این نقش‌ها را داشته‌ام.»

او افزود: «خوشبختانه بازخورد مردم به آثار تلویزیونی من بسیار خوب بوده است؛ پروژه‌های تلویزیونی بازتاب بسیار بیشتری از سوی مردم دارند و من این مسئله را بیشتر از هرچیز دوست دارم. ابتدای بازیگری گاهی شهرت خود را فراموش می‌کردم و به دنبال این مسئله گاهی دلیل رفتار مردم با خود را نمی‌فهمیدم.»

او اظهار کرد: «دیده شدن به عنوان یک بازیگر بسیار خوب است اما بازیگران باید بتوانند یکسری از نکات را پس از مشهور شدن خود رعایت کنند تا بتوانند در بین مردم محبوب شوند. متاسفانه برخی از بازیگران موفق به رعایت نکات نمی‌شوند و دید مردم را به بازیگران بد می‌کنند.»

این بازیگر گفت: «من با دیدن فیلم «عروس» در سینما بیشتر از هر موقع به بازیگری علاقه‌مند شدم؛ به نظر من این فیلم در صنعت سینمای ایران تحولی ایجاد کرد و بسیار خاص بود. پس از گذشت سال‌ها، سریالی با ابوالفضل پورعرب به کارگردانی سامان مقدم بازی کردم که در زمان فیلم‌برداری آن ابولفضل پورعرب تصور کرد من از بازیگران قدیمی هستم و من همانجا به او گفتم که بازی وی در فیلم عروس مرا به سمت بازیگری سوق داد.»

مشیری اظهار کرد: «من در دو سریال ایفای نقش کردم که به مناسبت هفته نیروی انتظامی پخش می‌شدند. این سریال‌ها باعث شدند و من در دو سال جایزه بهترین بازیگر نقش پلیس را دریافت کنم.»

او افزود: «به نظر من «خط قرمز» به دلیل آن که سریالی به‌روز با کیفیت بسیار بالایی بود توانست نظر بسیاری از مخاطبان به خصوص جوانان را به خود جلب کند و ماندگار شود. در کنار آن سریال «مسافری از هند» نیز برای من بسیار ارزش دارد که تاثیرگذاری بالایی داشت.»

او گفت: «در یکی از سکانس‌های «مسافری از هند» باید من را از قبر بیرون می‌کشیدند؛ زمانی که می‌خواستیم برای فیلم‌برداری آماده شویم سه نفر را دیدیم که سر قبری که آماده کرده بودیم و عکس من را گذاشته بودیم فاتحه می‌فرستادند. آن‌ها پس از دیدن آن که من زنده‌ هستم خوشحال شدند؛ چرا که تصور کرده بودند من واقعا از دنیا رفته‌ام.»

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «از نظر من استعداد ذاتی بیشترین تاثیر را در موفقیت بازیگران دارد. من در دوره‌ای بازیگری را شروع کردم که جوانان بسیاری با من در کلاس مقدماتی امین تارخ حضور داشتند. در آن زمان من ۳۶ سال داشتم در حالی که همکلاسی‌هایم ۲۱ ساله بودند. بازیگری را با اجرای میان‌برنامه‌ها آغاز کردم و اینگونه به بازیگری علاقه‌مند شدم.»

مشیری ادامه داد: «پدر من در ابتدا برای کارهای من ارزش چندانی قائل نبود چرا که تصور می‌کرد من کارهایم را رایگان انجام می‌دهم و چیزی به دست نمی‌آورم اما پس از مدتی با دیدن لطف مردم در کوچه و خیابان متوجه پیشرفت من شد و نظرش تغییر کرد.»

او افزود: «من بسیار به قسمت باور دارم. عقیده‌ام این است که اتفاقات باید به صورت درست خودشان شکل بگیرند. در ابتدای فعالیتم قرار بود نقش پسر جمشید هاشم‌پور را در یک فیلم سینمایی بازی کنم اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد. زمانی که این فیلم را در جشنواره دیدم متوجه شدم که تمام نشدن‌ها دلیلی داشته و این مسئله به نفع من شد.»

او اظهار کرد: «من به دلیل علاقه‌ام به ایرانگردی تمامی نقاط کشورمان را دیده‌ام و سفرهای بسیاری داشته‌ام. من عاشق ایران هستم و تمامی مناطق کشورمان را دوست دارم. ایران از معدود کشورهای چهارفصل دنیا به حساب می‌آید و این مسئله بسیار شگفت‌انگیز است.»

برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است.