کد خبر: ۳۹۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۹۳

درآمد شغل‌های مختلف در کشور‌های مختلف

سوئیس و دانمارک ممکن است حقوق‌های خود را در بالاترین سطح بپردازند، اما هر دو کشور بر اساس شاخص هزینه زندگی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی جزو ده کشور برتر از نظر گران بودن هزینه برای زندگی هستند.
یورونیوز: آیا در فکر تجارت و راه اندازی کسب و کاری تازه در کشوری دیگر هستید؟ قطعا شما تنها نیستید. شیوع کووید -۱۹ بسیاری از افراد را وادار ساخته در رابطه با شغل شان تجدیدنظر کنند از جمله اینکه دقیقا کجا می‌خواهند آن کار را انجام دهند.

 با پایان قرنطینه و محدودیت‌های سخت‌گیرانه مرتبط با شیوع کووید -۱۹ بسیاری از کارگران در اروپا و ایالات متحده هنوز در فکر ترک مشاغلی هستند که نیاز‌های آنان را برآورده نمی‌کند یا تعادل خوبی بین کار و زندگی ارائه نمی‌دهد.


در نظرسنجی‌ای که اخیر توسط PWC صورت گرفت یک نفر از هر ۵ پاسخ دهنده گفته بودند که احتمالا شغل خود را در ۱۲ ماه آینده تغییر خواهند داد.

برای انتخاب کشوری که می‌خواهید در آنجا شغلی داشته باشید لازم است که از میانگین حقوق برای مشاغل مختلف مطلع باشید. شرکت بیمه "ویلیام راسل" این کار را انجام داده و نشان می‌دهد که چگونه میانگین حقوق برای مشاغل مختلف در بین ۳۸ کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) متفاوت است. این شرکت از داده‌های Glassdoor به منظور یافتن میانگین حقوق در هر کشور OECD برای ۳۶ شغل مختلف استفاده کرد و سپس این حقوق‌ها را به دلار آمریکا و پوند انگلیس تبدیل کرده و نرخ کار بر اساس ساعت به حقوق سالانه بر پایه ۳۷.۵ ساعت کار در هفته محاسبه شده است.

برای مثال، با استفاده از این معیار محاسباتی یک توسعه‌دهنده وب که قصد حضور در اروپا را دارد می‌تواند متوجه شود که در سوئیس (۸۸۴۹۶ دلار) یا دانمارک (۷۰۷۶۳ دلار) در مقایسه با فرانسه (۴۳۷۵۷ دلار) یا هلند (۴۰۵۳۱ دلار) حقوق بیش‌تر پرداخت می‌شود در حالی که حقوق سالانه او در کشورهایی، چون یونان (۱۳۴۹۲ دلار) یا پرتغال (۱۵۵۵۷ دلار) بسیار کم‌تر خواهد بود.

این به اصطلاح ماشین حساب حقوق و دستمزد را برای طیف گسترده‌ای از مشاغل، از جمله برای پرستاران، پزشکان، بارمن ها، طراحان گرافیک و حسابداران فهرست می‌کند (اگرچه داده‌ها برای هر شغل در تمام کشور‌ها در دسترس نبود).

البته میزان حقوق پرداختی ممکن است به طور قابل توجهی بین کشور‌ها متفاوت باشد، اما هزینه زندگی نیز متفاوت می‌باشد. سوئیس و دانمارک ممکن است حقوق‌های خود را در بالاترین سطح بپردازند، اما هر دو کشور بر اساس شاخص هزینه زندگی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی جزو ده کشور برتر از نظر گران بودن هزینه برای زندگی هستند.

در کنار ماشین حساب فهرستی از گران‌ترین و کم هزینه‌ترین کشور‌ها بر اساس این شاخص گنجانده شده است.

سوئیس، ایسلند، نروژ، اسرائیل و استرالیا ۵ کشور با بالاترین هزینه زندگی هستند. در این میان، ترکیه، کلمبیا، مکزیک، لهستان و مجارستان به عنوان مقرون به صرفه‌ترین کشور‌ها برای زندگی فهرست شده‌اند.

در ادامه نگاهی به حقوق برخی از این مشاغل در کشور‌های منتخب سازمان همکاری و توسعه اقتصادی خواهیم انداخت:

طراح تجربه کاربری (به احساسات و راحتی کاربر حین کار کردن با اجزای مختلف سایت گفته می‌شود و جوانب تعامل کاربر را با هر بخش در نظر می‌گیرد) (UX) و طراح رابط کاربری (طراحی بخشی از وب سایت یا اپلیکیشن است که کاربر آن را مشاهده می‌کند و بیشتر به جنبه گرافیکی موضوع می‌پردازد) (UI)

طبق محاسبه‌گر دستمزد، ایالات متحده (۱۰۵۰۰۰ دلار) دارای بالاترین میانگین حقوق برای یک طراح UX/UI است و پس از آن سوئیس (۸۸,۴۹۶ دلار) قرار دارد در حالی که کمترین سطح حقوق در ترکیه (۶,۲۱۷ دلار) و کلمبیا (۱۲,۳۱۱ دلار) است. در برخی از کشور‌های اروپایی چنین حقوقی به صورت سالانه به طراحان تجربه کاربری و رابط کاربری پرداخت خواهد شد:

۵ کشو برتر با بالاترین حقوق پرداختی برای این شغل (به دلار امریکا)
سوئیس - ۸۸۴۹۶ دلار
انگلستان - ۶۴۴۷۸ دلار
آلمان - ۵۸۷۸۲ دلار
ایرلند - ۵۲۰۷۶ دلار
لوکزامبورگ - ۵۱۶۴۸ دلار

پنج کشور با پایین‌ترین حقوق پرداختی برای این شغل
لهستان - ۲۰۶۱۳ دلار
مجارستان - ۱۸۴۰۴ دلار
پرتغال - ۱۷۷۶۹ دلار
یونان - ۱۶۷۳۱ دلار
اسلواکی - ۱۶۴۶۱ دلار

پزشک

پزشکان در ایالات متحده (۱۵۱۰۰۰ دلار)، کانادا (۱۱۲۲۹۰ دلار) و نروژ (۱۱۰۶۶۸ دلار) بالاترین میانگین حقوق را در بین کشور‌های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی دارند در حالی که پزشکان در ترکیه (۷۹۹۴ دلار)، مکزیک (۱۰۲۴۳ دلار) و جمهوری چک (۱۴۸۵۳ دلار) از کمترین میزان حقوق پرداختی برخوردار خواهند بود.

۵ کشور برتر با بالاترین حقوق پرداختی برای این شغل (به دلار امریکا)
نروژ - ۱۱۰۶۶۸ دلار
سوئیس - ۱۰۱۴۴۷ دلار
ایتالیا - ۹۳,۱۵۲ دلار
هلند - ۷۰,۴۸۴ دلار
ایرلند - ۶۹۸۴۲ دلار
پنج کشور با پایین‌ترین حقوق پرداختی برای این شغل
یونان - ۳۵۳۴۷ دلار
اسپانیا - ۳۵۰۵۳ دلار
اسلواکی - ۲۳۱۲۶ دلار
پرتغال - ۲۱۶۱۵ دلار
جمهوری چک - ۱۴۸۵۳ دلار

طراح گرافیک

بالاترین میانگین دستمزد برای طراحان گرافیک در سوئیس (۸۵۲۵۸ دلار)، لیتوانی (۵۸۴۶۷ دلار آمریکا) و نروژ (۵۷۹۹۰ دلار) است در حالی که ترکیه (۴۴۴۱ دلار)، کلمبیا (۶۱۵۵ دلار) و مکزیک (۶۸۲۹ دلار) پایین‌ترین پرداخت را برای این رده شغلی دارند.

۵ کشور برتر با بالاترین حقوق پرداختی برای این شغل

سوئیس - ۸۵۲۵۸ دلار
لیتوانی - ۵۸۴۶۷ دلار
نروژ - ۵۷۹۹۰ دلار
دانمارک - ۵۶۲۴۸ دلار
ایتالیا - ۴۸۵۲۷ دلار
پنج کشور با پایین‌ترین حقوق پرداختی برای این شغل
اسلوونی - ۱۵۷۵۹ دلار
پرتغال - ۱۲۰۴۹ دلار
لهستان - ۱۱۷۷۹ دلار
یونان - ۱۱۷۲۵ دلار
مجارستان - ۱۱۳۱۴ دلار

حسابدار

برای حسابداران، بالاترین میانگین حقوق در سوئیس (۱۱۸,۷۱۴ دلار)، ایسلند (۸۳,۲۱۹ دلار) و اتریش (۷۲,۰۶۰ دلار) است. این در حالیست که ترکیه ترکیه (۷۹۹۴ دلار)، مکزیک (۱۲۵۲۰ دلار) و یونان (۱۴۱۲۶ دلار) پایین حقوق پرداختی را برای این منصب شغلی دارند.

۵ کشور برتر با بالاترین حقوق پرداختی برای این شغل

سوئیس - ۱۱۸۷۱۴ دلار
ایسلند - ۸۳۲۱۹ دلار
اتریش - ۷۲۰۶۰ دلار
هلند - ۶۹۵۷۰ دلار
دانمارک - ۶۸۹۴۹ دلار

پنج کشور با پایین‌ترین حقوق پرداختی برای این شغل
اسلواکی - ۱۹۰۳۸ دلار
پرتغال - ۱۸۷۰۰ دلار
مجارستان - ۱۸۰۷۳ دلار
لهستان - ۱۷۶۶۸ دلار
یونان - ۱۴۱۲۶ دلار