کد خبر: ۳۹۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۹۴

دستگیری عامل تیراندازی و قتل جوان ۲۲ ساله در ایام عاشورا

ایرنا نوشت: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری فردی که عامل تیراندازی و قتل در میدان یادبود گنبدکاووس شده بود،‌ خبر داد.

سرهنگ علیرضا نصیری روز پنجشنبه ضمن تایید این خبر، اظهارداشت: این متهم چند شب پیش همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا حسینی (ع) در مکان مورد نظر اقدام به تیراندازی و قتل جوان ۲۲ ساله کرده بود.

وی بیان کرد: متهم پس از آن به یکی از استان‌های شمال غربی کشور گریخته و در آنجا مخفی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از اقدام به تیراندازی و قتل، بلافاصله با اشراف اطلاعاتی پلیس، عامل تیراندازی شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گلستان گفت: همکاران ما در پلیس تخصصی مبارزه با قتل در اداره آگاهی شهرستان مورد نظر و استان پس از پهن کردن چتر اطلاعاتی و تلاش بی‌وقفه و همچنین تحقیقات تخصصی و بررسی‌های میدانی به عمل آمده، مخفیگاه متهم را در یکی از استان‌های شمال غربی شناسایی و با دریافت نیابت فضایی از قاضی پرونده، به استان مورد نظر رفته و شب قبل در یک عملیات ضربتی، متهم مورد نظر را دستگیر و به استان گلستان منتقل کردند.

وی یادآور شد: در تحقیقات اولیه، متهم اختلافات شخصی را علت و انگیزه این درگیری عنوان نمود.

وی تصریح کرد: همچنین روز گذشته همکاران ما در شهرستان آزادشهر موفق شدند عاملان تیراندازی در این شهرستان را در مدت کمتر از دو ساعت شناسایی و دستگیر کنند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گلستان در تشریح حادثه تیراندازی گفت: متهمان این حادثه در یکی از خیابان‌های این شهرستان اقدام به تیراندازی کرده و با خودرو شخصی از محل وقوع جرم متواری شدند که موضوع در دستور کار همکاران ما در پلیس‌های تخصصی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ نصیری افزود: ماموران ویژه این پرونده با انجام اقدامات اطلاعاتی و گسترش چتر اطلاعاتی خود، متهمان را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه هفت نفر را دستگیر و دو دستگاه خودرو را کشف و توقیف کردند.

وی یادآور شد: متهمان علت درگیری را اختلافات شخصی اعلام کردند.

نصیری با بیان اینکه متهمان این حادثه با تشکیل پرونده به مرجع ذیصلاح معرفی شدند، تاکید کرد: پلیس اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت را نخواهد داد.