کد خبر: ۴۰۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۴

پشت پرده رمالی‌های مرد تبهکار فاش شد

مجرم حرفه‌ای به بهانه رمالی نقشه خود را برای سرقت‌های سریالی اجرا می‌کرد.
سارق حرفه‌ای که در پوشش رمالی دست به سرقت‌های سریالی می‌زد، در بازجویی‌ها گفت رمالی را در زندان آموزش دیده است.

به گزارش جوان، بهمن سال قبل مأموران پلیس تهران در جریان سرقت‌های مشابهی قرار گرفتند که حکایت از آن داشت مرد آشنایی به خانه‌هایی دستبرد زده و اموال قیمتی آن‌ها را سرقت کرده است. بررسی مأموران نشان داد سارق در بعضی سرقت‌ها کلید خانه را در اختیار داشته و به راحتی وارد خانه شده است و در برخی سرقت‌ها هم با شاه‌کلید قفل در را باز کرده و دست به سرقت زده است. از سوی دیگر در تمامی سرقت‌ها مشخص شد سارق به محل آشنایی داشته و در تمامی سرقت‌ها زمانی که صاحبخانه به مسافرت یا میهمانی می‌رفته، نقشه سرقت را اجرایی می‌کرده است. در حالی که هر روز بر تعداد شاکیان افزوده می‌شد یکی از شاکیان که زن جوانی بود در تحقیقات پلیسی اعلام کرد که به مرد رمالی در سرقت از خانه‌اش مشکوک است.

طلسم رمال

شاکی گفت: «مدتی بود با مشکلات مالی در زندگی‌ام روبه‌رو شده بودم و از طرفی هم گره‌های زیادی در زندگی‌ام افتاده بود، به‌طوری‌که احساس می‌کردم طلسم شده‌ام. چند روز قبل از حادثه سفره دلم را برای زن همسایه باز و با او درددل کردم و از مشکلاتم گفتم. او گفت مرد رمالی را می‌شناسد که خیلی حرفه‌ای است و گره زندگی افراد زیادی را باز کرده و طلسم آن‌ها را شکسته است. شماره مرد رمال را از همسایه گرفتم تا طلسم زندگی‌ام را باطل کنم و مشکلات مالی‌ام حل شود، اما خبر نداشتم با باز شدن پای رمال به خانه‌ام همان اندک سرمایه‌ام را هم از دست می‌دهم.»

وی ادامه داد: «وقتی با رمال تماس گرفتم و مشکلاتم را برای او توضیح دادم، گفت برای شکستن طلسم باید به خانه‌ام بیاید و ورد بخواند، من هم قبول کردم و او به خانه‌ام آمد. ساعتی برایم ورد خواند و چند خطی هم در کاغذی نوشت و گفت در مکان تاریکی نگه دارم و بعد هم با گرفتن مبلغ اندکی از خانه‌ام بیرون رفت. یک روز بعد متوجه شدم کلید خانه‌ام گم شده است، اما اهمیتی ندادم، چون کلید یدک داشتم تا اینکه چند شب بعد تمامی طلا‌ها و پول‌هایم از خانه سرقت شد و الان احتمال می‌دهم او کلید خانه‌ام را برداشته و اموالم را سرقت کرده است.»

دانشگاه مجرمان

بدین ترتیب مأموران پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق سریالی ادامه دادند تا اینکه چند روز قبل هنگام دستگیری چند مالخر در میدان منیریه تهران، سارق سابقه‌داری را بازداشت و در بازرسی از جیبش مقدار زیادی طلا سرقتی کشف کردند. بررسی‌ها نشان داد سارق دستگیر شده همان رمالی حرفه‌ای است که مدت‌هاست در پوشش بخت‌گشایی و شکستن طلسم به خانه‌ها رفت و آمد می‌کند و دست به سرقت‌های سریالی می‌زند.

متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به بیش از ۱۰ سرقت گفت: وقتی به زندان افتادم این شیوه سرقت را در زندان آموزش دیدم. من به عنوان رمال وارد خانه‌های مردم می‌شدم و بعد از سرقت کلید خانه در فرصت مناسب سرقت می‌کردم