کد خبر: ۴۰۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۲

آنگ لی فیلم زندگی بروس لی را می‌سازد/ پسر کارگردان در نقش اصلی

مهر به نقل از روایتی نوشت: فیلم زندگی بروس لی توسط آنگ لی ساخته می‌شود و پسر وی نیز در نقش این نماد هنرهای رزمی جلوی دوربین می‌رود.

آنگ لی کارگردان برنده اسکار برای «زندگی پی» و «کوهستان بروکبک» قرار است زندگی بروس لی اسطوره هنرهای رزمی چینی آمریکایی را فیلم کند.

پسر آنگ لی یعنی میسون لی نیز قرار است در نقش بروس لی جلوی دوربین برود. مراحل اولیه ساخت این فیلم در «۳۰۰۰ پیکچرز» متعلق به سونی شروع شده است.

دن فورتمن نویسنده «کاپوتی» و «فاکس کچر» در حال نوشتن این فیلمنامه اقتباسی است که برمبنای فیلمنامه‌ای که قبلاً ژان کاستلی، الکس لاو، میبل چونگ و ولز تاوری نوشته بودند، شکل می‌گیرد.

بروس لی سال ۱۹۷۳ و در حالی درگذشت که تنها ۳۲ سال داشت و به عنوان بازیگر، کارگردان و متخصص هنرهای رزمی حضوری کوتاه اما ماندگار در هالیوود داشت. او با فیلم‌هایی مانند «رییس بزرگ»، «اژدها وارد می‌شود» و «راه اژدها» [در ایران «خشم اژدها] و مجموعه تلویزیونی «زنبور سبز» در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ شهرتی عالمگیر به دست آورد.

آنگ لی از بروس لی به عنوان فردی یاد کرد که نه کاملاً آمریکایی و نه کاملاً چینی بود و به واسطه همین به عنوان پلی بین شرق و غرب عمل کرد و کونگ فوی چینی را به جهان شناساند. وی همچنین از لی به عنوان استاد مبارزه و هنرمندی نمادین یاد کرد که هم هنرهای رزمی و هم سینمای اکشن را متحول کرد.

آنگ لی در بیانیه خود نوشت: احساس می‌کنم باید داستان این انسان درخشان و یگانه را بگویم؛ کسی که در قالب بدنی کمتر از ۷۰ کیلو، قدرتی فوق العاده داشت و با تلاشی خستگی‌ناپذیر رویایی غیرممکن را به واقعیت بدل کرد.

این فیلم که هنوز عنوانی برایش در نظر گرفته نشده با حضور شماری از عوامل ساخته شدن فیلم «زندگی پی» شکل می‌گیرد.

میسون لی بازیگر این فیلم ۳۲ ساله است و در «پیاده‌روی طولانی نیمه‌وقت بیلی لین» و «خماری قسمت دوم» بازی کرده بود. او به تازگی در کمدی رمانتیک تایوانی «کنارم بمان» و درام هنگ کنگی «لیمبو» و «ما کوک رابین را کشتیم» جلوی دوربین رفته است.

آنگ لی علاوه بر کسب چندین جایزه اسکار، در باکس آفیس نیز موفق بوده است که کسب چهار جایزه برای «زندگی پی»، سه جایزه برای «کوهستان بروکبک» و دو جایزه برای «ببر خیزان، اژدهای پنهان» از جمله آنهاست. «حس و احساس»، «هالک»، «شهوت» و «پیاده‌روی طولانی نیمه‌وقت بیلی لین» از دیگر فیلم‌های اوست.