کد خبر: ۴۰۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۱

چرا کی روش به ایران برگشت؟

ورزش سه نوشت: ظاهرا بلیط برگشت کارلوس کی روش و دستیارانش تهیه شده و آنها یکشنبه تهران را به مقصد زادگاهشان ترک می کنند.

قرارداد همه اعضای کادر فنی تیم ملی با فدراسیون فوتبال به پایان رسیده و شاید یکی از دلایل بازگشت آنها به تهران تسویه حساب با فدراسیون فوتبال بوده است. قرار است اعضای هیات رییسه در نشست آتی خود در مورد ادامه همکاری یا عدم همکاری فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی به جمع بندی برسد و نتیجه این نشست به کارلوس کی روش گزارش خواهد شد. فدراسیون فوتبال تا اکنون در مورد ادامه همکاری با کارلوس کی روش اظهار نظری نکرده اما وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به تهران و در فرودگاه امام در مصاحبه ای که با خبرنگاران داشت، گفت اکنون وقت حمایت از بازیکنان تیم ملی و کارلوس کی روش است تا تیم ملی برای حضور قدرتمندانه در جام ملت های آسیا استارت بزند.

نکته جالب توجه در مورد کارلوس کی روش این است که سرمربی تیم ملی بدون پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در یک کنفرانس خبری و یا یک برنامه تلویزیونی پیرامون عملکرد تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ تهران را ترک خواهد کرد. آنهم در جام جهانی ای که از بین ۵ تیم آسیایی سه تیم به دور بعد صعود کرده اند. استرالیا – کره جنوبی و ژاپن با وجود قرار داشتن در گروه های سخت موفق به صعود به دور بعدی بازی ها شده اند و از بین تیم های آسیایی حاضر در جام جهانی این دوره تنها ایران است که بعد از ۶ دوره حضور در جام جهانی موفق به صعود به دور بعدی بازی ها نشده است.

شکست یک بر صفر تیم ملی در برابر آمریکا که منجر به عدم صعود ایران به دور بعدی مسابقات شد، خیلی از سوالات را در ذهن به وجود آورده است. چرا تیم ملی دراین مصاف همانند دیدار با ولز بازی نکرد؟ چرا خط دفاعی ایران در این مسابقات دستخوش تغییر شد؟ چرا کارلوس کی روش در جناح چپ خط دفاعی از سه بازیکن استفاده کرد؟ در حالی که در بازی آخر مشخص شد، ابوالفضل جلالی می توانست مهره کارآمدتری به نسبت میلاد محمدی و احسان حاج صفی برای تیم ملی باشد، آیا نمی شد تیم در مصاف با آمریکا در نیمه اول همانند نیمه دوم بازی می کرد و به جای آمریکا ابتدا به گل می رسید؟ و سوالاتی از این دست که به نظر می رسد بدون پاسخ می ماند. در چنین شرایطی حداقل انتظار از فدراسیون فوتبال این بود که با بازگشت کارلوس کی روش به تهران یک کنفرانس خبری ترتیب می داد تا سرمربی تیم ملی در مورد عملکرد ایران در جام جهانی پاسخگوی سوالات خبرنگاران می بود اما ظاهرا قرار است کارلوس کی روش بدون پاسخگویی به سوالات خبرنگاران تهران را ترک کند.