کد خبر: ۴۰۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۶۵

مخالفت قاضی با آزادی بازیکن متجاوز با قید وثیقه

قاضی پرونده اتهام مدافع سابق بارسلونا از قبول وثیقه برای آزادی مشروط او که به تعرض جنسی متهم شده است، امتناع کرد.

دنی آلوز اگر بدحال‌ترین فوتبالیست حال حاضر دنیا نباشد بدون شک جزو بدحال‌ترین‌هاست. او درست پس از بازگشتش به اسپانیا توسط پلیس کاتالونیا دستگیر شد و دلیلش هم شکایت زنی است که مدعی شده آلوز در آخرین روز سال 2022 در یک کلوب شبانه به او تعرض جنسی کرده است. گزارش دادستانی شهر بارسلونا اما چیزهای بدتری درباره بازیکن برزیلی تیم پوماس مکزیک می‌گوید، آنقدر بد که قاضی پرونده دستور بازداشتش را صادر کرد.

با این حال آلوز و وکلایش امیدوار بودند که با گذاشتن وثیقه مجوز آزادی موقت این بازیکن 39 ساله صادر شود، اما این اتفاق هم رخ نداد و آلوز شب گذشته را در بازداشت سپری کرد. دلیل اینکه چرا قاضی با آزادی به قید وثیقه مخالفت کرده برای خیلی‌ها سؤال بود و اکنون نشریه مارکا دلیل آن را توضیح داده است.

به نوشته مارکا از آنجایی که دو کشور اسپانیا و برزیل تفاهم‌نامه‌ای برای استرداد زندانیان به یکدیگر ندارند، قاضی پرونده بیم آن را دارد که با صدور مجوز آزادی موقت آلوز، این شهروند برزیلی به کشور خود پناه ببرد و دیگر امکان دسترسی به او برای محاکمه‌اش وجود نداشته باشد.

در همین حال رسانه‌های کاتالان از آخرین وضعیت آلوز پس از سپری کردن اولین شب زندگی‌اش در بازداشت گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که طبق آنها بازیکن برزیلی در اولین شب بازداشتش به ندرت چیزی خورده است. طبق گزارش پزشکان و روان‌شناسانی که در زندان با آلوز ملاقات داشته‌اند، او بسیار آرام بوده اما از نظر روانی به شدت تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته است به طوری که تمایلی برای حرف زدن نشان نداده است.

نشریه وانگاردیا نوشته است که آلوز حتی از فرصتی که برای تماس با افرادی که امکانش را داشته هم استفاده نکرده و مدعی شده است شماره هیچ یک از بستگان و نزدیکانش را به خاطر نمی‌آورد. آلوز تا زمان برگزاری جلسه محاکمه‌اش که ممکن است چندین ماه به طول بینجامد در زندان برایانز بارسلونا خواهد ماند. طبق قوانین اسپانیا، در صورت اثبات اتهامات دنی آلوز او حداقل چهار سال و حداکثر 12 سال پشت میله‌ها خواهد بود.