کد خبر: ۴۰۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۷۳

جیمز کامرون دست نیافتنی شد

«آواتار: راه آب» ساخته جیمز کامرون از فروش جهانی ۲ میلیارد دلار عبور کرد تا این کارگردان با رکوردی دست نیافتنی خالق سه فیلم از شش فیلم پرفروش تاریخ سینما باشد.

ایسنا: «آواتار: راه آب» ششمین فیلم در تاریخ و اولین فیلم در دوران همه‌گیری کروناست که از فروش چشمگیر دو میلیارد دلاری عبور کرده و به یک باشگاه انحصاری پیوست که شامل فیلم‌های «آواتار»، «انتقام‌جویان: آخر بازی»، «تایتانیک»، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» می‌شود.

در حال حاضر «جیمز کامرون» ساخت سه فیلم از شش فیلم پرفروش تمام ادوار تاریخ سینما را بر عهده داشته و همچنین تنها کارگردانی است که سه فیلم با فروشش بالغ بر ۲ میلیارد دلار در کارنامه سینمایی دارد.

از سویی دیگر «زوئی سالدانا» بازیگر نقش نیتیری در مجموعه «آواتار»، اکنون در چهار فیلم از شش فیلم پرفروش تاریخ سینما نقش‌آفرینی داشته، چرا که پیش از این در «انتقام‌جویان: آخر بازی» و «انتقام‌جویان: جنگ ادبیت» نیز ظاهر شده بود و نقش گامورا در «نگهبانان کهکشان» را تکرار می‌کند.

نکته قابل توجه این است که «آواتار: راه آب» رسما به هدف بزرگی که «کامرون» قبل از اکران فیلم برای خود تعیین کرده بود، دست یافته است. «جیمز کامرون» طی ۲۵ سال گذشته دو فیلم «تایتانیک» و پس از آن «آوتار» را به صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما رسانده است. «آوتار: راه آب» یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های ساخته شده تمام ادوار است و خود کامرون پیش از این عنوان کرده بود برای این که، این فیلم را یک موفقیت تجاری توصیف کنیم باید حداقل دو میلیارد دلار در گیشه بفروشد.

در «آواتار: راه آب» بازیگرانی چون «سم ورتینگتون»، «زویی سالدانا»، «کیت وینسلت» و «سیگورنی ویور» ایفای نقش می‌کنند و به داستان بیش از یک دهه پیش از قسمت اول این فیلم می‌پردازد.

«آواتار: راه آب» تاکنون ۵۹۸ میلیون دلار در آمریکا و ۱.۴ میلیارد دلار در سطح بین المللی فروش داشته است. در خارج از کشور، بازارهای برجسته شامل چین (۲۲۹ میلیون دلار)، فرانسه (۱۲۹ میلیون دلار)، آلمان (۱۱۷ میلیون دلار)، کره (۹۶ میلیون دلار) و بریتانیا (۸۱ میلیون دلار) هستند. این در حالی است که قسمت جدید «آواتار» در روسیه اکران نمی‌شود، جایی که فیلم اصلی ۱۱۶ میلیون دلار فروخت.

«جیمز کامرون» سال‌ها صرف ساخت و فیلم‌برداری دنباله‌های «آواتار» با بودجه میلیارد دلاری کرده است. فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.