arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
لیگ قهرمانان اروپا

جدال بایرن – بارسا با تمام اشتراکات آماری

دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب در بالاترین سطح از آمادگی در آلیانس ‌آره‌نا آلمان برگزار می‌شود. دو تیم علاوه بر گواردیولا نقاط مشترک زیادی دارند.بایرن به فکر انتقام دو سال قبل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، نخستین پیکار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب (ساعت 23:15 به وقت تهران) در ورزشگاه آلیانس آره‌نا برگزار خواهد شد. جدالی که در آن بایرن از بارسلونا استقبال خواهد کرد تا دو تیمی که به باور بسیاری از کارشناسان، برترین‌های کنونی فوتبال جهان به حساب می‌آیند، اولین مرحله از زورآزمایی خود را برای رسیدن به ایستگاه آخر انجام دهند. هر دو تیم در لیگ های داخلی کشورهای خود تقریبا با فاصله زیادی صدرنشین هستند و هر دو تا کنون چهار بار قهرمان اروپا شده اند. هر دو رقابت سختی با رئال مادرید دارند و بخشی از موفقیت خود را مدیون لوییس فان خال هلندی هستند.

وجه مشترک اصلی دو تیم لوییس فان خال است. مربی هلندی که دو سال پیش از بایرن مونیخ اخراج شد اما بسیاری او را معمار اصلی تیم کنونی بایرن می دانند.

بایرن زیر نظر فان خال بود که شروع به فشار آوردن روی حریف در نیمه خودش کرد و بازی تهاجمی بر اساس مالکیت فوتبال را به نمایش گذاشت. شیوه ای که آنها را به یک تیم قدرتمند تبدیل کرد.

فان خال همچنین زوج آرین روبن - فرانک ریبری را در پشت مرکز خط حمله بایرن تشکیل داد.

وی در بارسلونا هم شرایط مشابهی را تجربه کرد بعد از اینکه این تیم را احیا کرد، در سال 2000 با نارضایتی از آن بیرون رفت.

او در بارسلونا بعد از چهار سال ناکامی، چندین عنوان قهرمانی در لالیگا کسب کرد و تصمیم گرفت که گواردیولا را کاپیتان کند.

هر دو تیم در چهار سال گذشته دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده اند گرچه بارسلونا هر دو بار را قهرمان شد و بایرن مونیخ هر دو بار را باخت.

بایرن که 2 سال قبل در دیداری دوستانه مغلوب یاران لیونل مسی شد، با این قصد که انتقام آن شکست را پس از مدت‌ها انتظار بگیرد، به میدان می‌رود. البته مردان یوپ هاینکس نیک می‌دانند برای دسترسی به چنین هدفی کاری بسیار طاقت‌فرسا را پیش رو خواهند داشت. زیرا حریف آنان بارسلونا است که در 5 سال گذشته با فوتبال چشم‌نواز خود معروف به تیکی‌‌تاکا، بهترین تیم قاره و حتی جهان نام گرفته و الگوی تیم‌های ملی و باشگاهی بسیاری در جهان بوده است.
این 2 تیم آلمانی و اسپانیایی از سال 1969 که اولین پیکار را برابر هم انجام دادند تا به امروز برگزارکننده دیدارهای دوستانه و رسمی زیادی مقابل یکدیگر بود‌ه‌اند. مطابق آمار این دو حریف 10 مرتبه مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که سهم برد بایرن 2 و بارسا 6 برد بوده در حالیکه 2 دیدار نیز با تساوی خاتمه یافته است.
آمار مسابقات این 2 حریف مقابل هم نشان می‌دهد بارسلونا صاحب 3 پیروزی با نتیجه 4 بر صفر مقابل باواریایی‌ها شده است. در این بین فراموش‌نشدنی‌‌ترین شکست بایرن مقابل بارسا در سال 2009 و در همین رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا اتفاق افتاد که تیم مونیخی 4 بر صفر در نیوکمپ مغلوب شد.
دیداری که در آن لیونل مسی با زدن 2 گل خوش درخشید. ضمن آنکه زننده 2 گل دیگر ساموئل اتوئو و تیری هانری بودند که اکنون عضو کاتالان‌ها نیستند.
بارسلونا در هفت بازی خود با تیم‌های آلمانی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا به هفت پیروزی رسیده است. بایرن نیز از پنج بازی خود با تیم‌های اسپانیایی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا چهار پیروزی و یک شکست داشته است.

بایرن مونیخ
بایرن‌ در چهار سال گذشته سه بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است. باواریایی‌ها در سال‌های 2010 و 2012 با شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا به ترتیب برابر اینتر و چلسی در حسرت رسیدن به قهرمانی ماندند. نکته جالب درباره بایرن‌ خط آتش آنهاست. بایرنی‌ها در 16 بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا تنها در یک بازی موفق به گلزنی نشدند؛ آن هم به شکست 2 بر صفر آنها برابر آرسنال برمی‌گردد. بایرن‌ مونیخ در 16 بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا 37 گل زده است.
باوارایی‌ها در شرایطی میزبان این مصاف مقابل حداقل 70 هزار نفر تماشاگر خواهند شد که شرایط دلپذیری دارند. مردان یوپ هاینکس 2 هفته قبل مقام قهرمانی خود را در بوندس‌لیگا قطعی کردند و اکنون با نزدیک‌ترین رقیب خود در صدر جدول یعنی بروسیا دورتموند (که خود حریف رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان است) 20 امتیاز فاصله دارند. از طرفی تیم پرافتخار ژرمن‌ها همراه با لیگ قهرمانان،‌ مدعی کسب جام حذفی آلمان نیز است. شاگردان «دون یوپ» (لقبی که به مربی 68 ساله باوارایی‌ها به واسطه همکاری با چند تیم اسپانیایی داده شده) شنبه شب در هفته سی‌ام بوندس‌لیگا 6 بر یک در زمین هانوفر به پیروزی بزرگی رسیدند تا در بالاترین وضعیت آمادگی روحی و جسمانی باشند. بایرن مونیخ در بازی امشب ماریو مانژوکیچ و تونی کروس را در اختیار نخواهد داشت.
ترکیب بایرن:
نویر، لام، فان بویتن، دانته، آلابا، مارتینز، شواین‌اشتایگر،‌ روبن،‌ مولر، ریبری، ماندزوکیچ
بارسلونا
در نقطه مقابل  پس از چهار سال حضور پپ گوآردیولا روی نیمکت آبی‌-اناری‌ها، تیتو ویلانووا هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت و توانست در این فصل لیگا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. پیروزی بارسلونا برابر لوانته در بازی اوایل هفته‌ باعث شد، اختلاف 13 امتیاز بارسلونا با رئال‌مادرید، رقیب دیرینه خود باقی بماند. بارسلونا تاکنون توانسته است 84 امتیاز را به دست آورد و در انتظار شکستن رکورد فصل قبل رئال‌مادرید است. هر چند در جام‌حذفی با شکست برابر رئال‌مادرید از این رقابت‌ها حذف شد.
نکته جالب درباره بارسلونا شیوه بازی آنهاست که باز هم در این مرحله مورد توجه قرار خواهد گرفت. بارسلونا تاکنون 7944 پاس را در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرد‌ه‌اند. 2.500 پاس بیشتر از هر حریف دیگری. با این حال بایرن‌مونیخ با 5414 پاس و دقت 91 درصد جدی‌ترین رقیب بارسلونا در این زمینه است. بارسلونا نیز بدون خاویر ماسکرانو و کارلوس پویول بازی می کند. 
ترکیب بارسلونا:
والدس، دنی آلوس، پیکه، آدریانو، آلبا، ژاوی، بوسکتس، اینیستا، پدرو، مسی،‌ ویا
یوپ هاینکس سرمربی بایرن مونیخ بعد از برد 6 بر یک این تیم در بازی شنبه شب مقابل هانوفر گفته بود: بازیکنان فقط از فوتبال لذت می برند و همه آنها با انگیزه هستند. آنها با نظم خاصی بازی کردند و گل های فوق العاده ای را خلق نمودند. آنها یکبار دیگر ثابت کردند که بایرن مونیخ تیم دوم ندارد. همه ما یک تیم هستیم.

جوردی رورا سرمربی موقت بارسلونا نیز اظهار داشت: اگر قهرمان شویم، بدون تردید به دستاورد بزرگی رسیده ایم. چهار قهرمانی در پنج فصل.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
1
حیف که یکی باید حذف شود. باید بایرن با رءال می افتاد
نظرات بینندگان