arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۳

باران شدید و لغزندگی جاده ها در برخی استانها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بارش شدید باران موجب لغزندگی و کندی تردد در محورهای برخی استانها شده است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر،فرمانده پلیس راههای شمال فارس گفت : به علت بارش باران در محورهای شمالی ، غربی ، نیمه شرقی و جنوبی استان تردد به کندی صورت می گیرد.

وی از رانندگان و مسافران نوروزی خواست با توجه به شلوغ بودن این محورها قوانین را رعایت ، و با توجه به کاهش میدان دید با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی فارس سامانه بارشی که از دیشب فعالیت خود را در استان آغاز کرده موجب ایجاد ناپایداری به صورت رگبار ، باران ، وزش شدید باد ، رعد و برق ، تگرگ ، آب گرفتگی معابر عمومی،سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و امکان اختلال در آمد و شد وسـایل نقلیه بویژه در جاده های کوهستانی ، نواحی شمال غربی ، غرب ، مرکز و گذرگاه های ارتباطی به ویژه در مناطق شمالی استان شده است .

جامع به مسافران هشدار داد از قرار گرفتن در نقاط مرتفع و مستعد به علت رخداد صاعقه پرهیز کنند.

فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز گفت: به دلیل بارش برف و لغزندگی جاده ، تردد درگردنه چری فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

آقای زمانپور افزود: رانندگانی که قصد عزیمت به این منطقه را دارند حتما خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات گرمایشی مجهزکنند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد زیادی خودرو به دلیل نداشتن زنجیرچرخ در گردنه چری گرفتار شده اند.

گردنه های چری از برفگیرترین محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری است که شهرکرد را از طریق کوهرنگ و بازفت به مسجد سلیمان درخوزستان متصل می کند.

به گفته مرادی بخشدار بازفت ارتفاع کنونی برف در گردنه چری به 30 سانتیمتر می رسد.

به گفته فرمانده پلیس راه کردستان هم تردد در محورهای کوهستانی استان با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

فرمانده پلیس راه های کردستان اعلام کرد : بدنبال ورود موج جدید بارشی به منطقه وسفید پوش شدن نقاط مرتفع استان ،در حال حاضر تردد در گردنه ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ نادری گفت: در حال حاضر تمام راههای استان باز است و فقط درگردنه ها بخصوص، گردنه های زرینه ، ایرانخواه-تکاب و ژالانه تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی از رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی استان کردستان را دارند خواست تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

بارش باران برخی محورهای مواصلاتی استان اصفهان را مه آلود و لغزنده کرده است.

مسئول مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان امروز گفت: بارش باران محورهای اصفهان- نایین، اصفهان-میمه، اصفهان-شهرضا-آباده، اصفهان - داران-الیگودرز و فریدونشهر- پشت کوه را لغزنده کرده است.

آقای کازرونی با اشاره به مه آلودگی و بارش باران در محور اصفهان – شهرکرد محدوده گردنه رخ افزود: هم اکنون در محور سه راه دامنه-خوانسار بارش برف آغاز شده ،جاده های این محور لغزنده و تردد به کندی انجام می شود .

وی به رانندگان توصیه کرد برای تردد دراین محورها سرعت مطمئنه را رعایت و تجهیزات گرمایشی را به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز اعلام کرد: این سامانه بارش زا تا روز سه شنبه بر روی این استان فعال است و هوای ابری همراه با بارش پراکنده باران در اکثر مناطق این استان پیش بینی شده است.

طی شب گذشته تاکنون بسیاری از معابر و تعدادی از منازل مسکونی شهر یاسوج دچار آب گرفتگی شدند.

جاوید شهردار یاسوج گفت: بر اثرجاری شدن سیل هم اینک تعدادی از منازل مسکونی این شهر بویژه در منطقه شرف آباد دچارآب گرفتگی شده که نیروهای خدمات رسان درحال تخلیه آب از این منازل هستند هنوز از خسارتهای احتمالی دیگر مناطق استان گزارشی اعلام نشده است.

مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد از وارد شدن خسارت به باغات این استان بر اثر بارش شدید باران وتگرگ خبر داد.

وفایی گفت: براثر بارش شدید باران و تگرگ تاکنون به تعداد زیادی از باغات این استان خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه خسارت جانی ناشی ازاین پدیده جوی به ستاد بحران استان گزارش نشده است گفت: دستگاهای خدمات رسان استان جهت امداد رسانی به آسیب دیدگان احتمالی درآماده باش کامل هستند.

پیش از این ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمدنسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در استان هشدار داده  بود
نظرات بینندگان