arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

صالحی: این حق رئیس جمهور است که نمایندگاه ویژه داشته باشد/این کارها موازی کاری نیست

صالحی گفت: این که موازی کاری به مفهوم اینکه عده‌ای مسئولیت خاصی را برای انجام اموری که در ماموریت وزارت امور خارجه است، پیدا کنند هیچ کس این حرف را نزده بلکه اگر هم قدمی در این ارتباط برداشته شده برای کمک به پیشبرد اهداف وزارت امور خارجه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی اکبر صالحی در مورد نمایندگاه ویژه احمدی نژاد گفت: در مواردی حق رئیس جمهور است که نمایندگان ویژه‌ای برای موارد خاص به کشورها اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه صبح امروز در حاشیه برنامه تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با آرمان‌های امام راحل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بحثی مطرح بود که شما برای حضور در اتحادیه اروپا جهت شرکت در اجلاس مونیخ ممنوعیت دارید آیا این ممنوعیت شما رفع شده است، گفت: در دهه ایام الله فجر هستیم که خود این موضوع کار و مسئولیت فراوانی دارد که بایستی در داخل کشور باشیم و علاوه بر این نیز رای اعتماد را تازه گرفته بودیم که این موضوع مستلزم فعالیت فراوان بود؛ این 2 موضوع موجب عدم حضور ما در اجلاس مونیخ شد.

وی ادامه داد: عدم حضور ما در اجلاس مونیخ به این معنا نیست که در جلسات آتی شرکت نکنیم بلکه انشاءالله در جلسات آتی فرصت خواهد بود برای شرکت کردن.

وزیر امور خارجه با تشکر از دعوتنامه اتحادیه اروپا برای شرکت وی در اجلاس مونیخ تاکید کرد: طی صحبت‌هایی که اخیراً با وزیر امور خارجه آلمان داشتم به او گفتم که در دفعات بعد ما شرکت خواهیم کرد ولی این بار با توجه به مشغله کاری امکان حضور نداریم.

صالحی با بیان اینکه مشکلی برای حضور در اتحادیه اروپا نداریم در خصوص تعیین جانشین برای وی در سازمان انرژی اتمی گفت: جانشین توسط رئیس جمهور ظرف چند روز آینده انتخاب خواهد شد و بنده از فردی که ممکن است جایگزین بنده شود اطلاعی ندارم.

وی ادامه داد: بنده از لحاظ قانون دیگر نمی‌توانم در سازمان انرژی اتمی حضور پیدا کنم چرا که بر اساس قانون دو شغله بودن غیرقانونی است. بنابراین منتظر هستیم هر چه زودتر رئیس جدید سازمان انرژی اتمی تعیین شود و با قدرت و با قوت کارهایی که در این سازمان آغاز شده را پیش ببرد.

وزیر خارجه در پاسخ به سوالي در مورد اين‌كه يكي از انتقادهاي متكي زماني كه وزير خارجه بود از رييس جمهور اين بود كه موازي كاري هايي در وزارت خارجه انجام مي‌شد و نظر شما چيست؟ گفت: اصل موازي كاري اصل درستي نيست اما ما به اين كارها با اين نگاه، نگاه نمي‌كنيم. با نگاه مكمل نگاه مي‌كنيم.

صالحی با بیان اینکه در مواردی حق رئیس جمهور است که نمایندگان ویژه‌ای برای موارد خاص به کشورها اعزام کند، گفت: این که موازی کاری به مفهوم اینکه عده‌ای مسئولیت خاصی را برای انجام اموری که در ماموریت وزارت امور خارجه است، پیدا کنند هیچ کس این حرف را نزده بلکه اگر هم قدمی در این ارتباط برداشته شده برای کمک به پیشبرد اهداف وزارت امور خارجه است.

وی ادامه داد: دیپلماسی عمومی می‌تواند به کمک وزارت امور خارجه بیاید و نمایندگان ویژه با هماهنگی وزارت امور خارجه می‌توانند در پیشبرد اهداف کمک کنند و باید گفت که وزارت امور خارجه کاملاً در جریان ماموریت نمایندگان ویژه است و با این موضوع مشکلی نداریم.
نظرات بینندگان