arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۱

با پرفروش ترين پيراهن هاي جهان فوتبال آشنا شوید!

ليونل مسي و كريستيانو رونالدو علاوه بر اينكه در مستطيل سبز حرف اول را مي زنند در فروشگاه هاي ورزشي نيز رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باشگاه‌هاي بزرگ دنياي فوتبال در کنار به‌دست آوردن درآمدهاي هنگفت از اسپانسرها از طريق فروش پيراهن بازيکنان محبوب خود نيز درآمدهاي قابل توجهي به‌دست مي‌آورند به طوري که اين شايعه وجود دارد که برخي از اين باشگاه‌ها خواهان به خدمت گرفتن بازيکناني هستند که علاوه بر بازي خوبشان بتوانند براي فروش پيراهن‌هاي آن‌ها در سطح جهاني هم حساب باز کنند.
 
به گزارش انتخاب ورزشی، ديويد بکام، کريستيانو رونالدو، کاکا و فرناندو تورس از مشهورترين بازيکنان فوتبال در سال‌هاي اخير هستند که تي‌شرت‌ها با نام و شماره آن‌ها فروش خوبي داشته است. در ادامه نگاهي مي‌اندازيم به پرطرفدارترين و پرفروش‌ترين پيراهن‌هاي دنياي فوتبال در 5 سال اخير.
 

10. روبينيو (ميلان): ميلان با فروش 350 هزار پيراهن در سال يکي از موفق‌ترين باشگاه‌هاي قاره سبز در زمينه فروش پيراهن است. در 3 سال اخير پيراهن شماره 7 اين تيم که متعلق به روبينيو است با فروش 65 هزار عدد در سال پرطرفدارترين پيراهن مشکي و قرمز ميلاني‌ها بوده.
 

9. دل‌پيرو (يوونتوس): نزديک به يک سال از جدايي الکس دل‌پيرو از يوونتوس مي‌گذرد اما هنوز هم پيراهن شماره 10 اين بازيکن در سراسر جهان طرفداران زيادي دارد. در سال به‌طور ميانگين 480 هزار پيراهن بينکونري در سراسر جهان به فروش مي‌رسد و از اين بين 71 هزار نفر پيراهن شماره 10 اين تيم با نام دل‌پيرو را انتخاب مي‌کنند.
 

8. رابين فن‌پرسي (آرسنال): فن‌پرسي بعد از جدايي از آرسنال و پيوستن به من‌يونايتد تا حد زيادي محبوبيت خود را در آرسنال از دست داد اما تا قبل از آن او بدون ترديد محبوب‌ترين ستاره توپچي‌ها به حساب مي‌آمد. هر چند با آغاز فصل جديد رقابت‌هاي اروپايي، هواداران متعصب آرسنال ديگر سمت پيراهن شماره 10 فن‌پرسي نرفتند اما پيراهن او با ميانگين فروش 72.4 هزار عدد در سال هنوز هم پرفروش‌ترين پيراهن قرمز رنگ توپچي‌ها باقي مانده.
 

7. استيون جرارد (ليورپول): ليورپول مدت‌هاست که حال و روز خوشي ندارد اما هنوز هم يکي از محبوب‌ترين تيم‌هاي قاره سبز به حساب مي‌آيد. در سال 810 هزار پيراهن ليورپول در سراسر جهان به فروش مي‌رسد. پيراهن شماره 8 اين تيم که متعلق به استيون جرارد است با فروش سالانه 79.8 هزار عدد، دوازدهمين پيراهن محبوب فوتبال اروپا در 3 سال اخير بوده است.
 

6. فرناندو تورس (چلسي): تورس در مستطيل سبز براي چلسي به هيچ عنوان خوب ظاهر نشده اما مسئولان چلسي بايد خوشحال باشند که خريد نجومي آن‌ها توانسته است حداقل در بخش بازاريابي براي تيمشان مفيد باشد! پيراهن شماره 9 تورس با ميانگين فروش 79.9 هزار عدد در سال با بيشترين استقبال از سوي هواداران چلسي مواجه شده است.
 

5. فرانک ريبري (بايرن‌مونيخ): 22 قهرماني در بوندس‌ليگا و 4 قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا بهانه خوبي است تا بايرن را به يکي از پرطرفدارترين تيم‌هاي جهان تبديل کند. در سال 880 هزار عدد از پيراهن‌هاي اين تيم در سراسر جهان به فروش مي‌رسد و پيراهن شماره 7 اين تيم با نام ريبري با فروش سالانه 80.1 هزار عدد در سال بيشترين فروش را داشته است.
 

4. وين روني (منچستر يونايتد): در بخش بازاريابي و فروش پيراهن، هيچ تيمي در جهان نتوانسته به پاي منچستريونايتد برسد. پيراهن منچستر با فروش سالانه 1.4 ميليون در سال پرفروش‌ترين پيراهن‌ دنياي فوتبال بوده است. البته هيچ کدام از بازيکنان اين تيم نتوانسته‌اند در 3 سال اخير رتبه اول پرفروش‌ترين پيراهن فوتبالي جهان را به خود اختصاص دهند؛ عنواني که در سال‌هاي دورتر در تصاحب بازيکناني همچون ديويد بکام، روي کين و اريک کانتونا بود، در بين بازيکنان کنوني من‌يونايتد، پيراهن شماره 10 روني با فروش 80.3 هزار عدد در سال پرفروش‌ترين پيراهن سرخ‌پوشان اولدترافورد بوده است.
 

3. ژاوي (بارسلونا): بارسلونا در بخش فروش پيراهن‌هاي خود به اندازه رئال و من‌يونايتد موفق نبوده و با فروش سالانه 1.2 ميليون پيراهن در سال بعد از اين 2 تيم در رتبه سوم جاي دارد. با اين وجود بارسا تنها تيمي است که در اين ليست 2 نماينده دارد. ژاوي هرناندس، طراح بارسلونا در سراسر دنيا هواداران زيادي دارد و اين هواداران در سال به طور ميانگين 80.7 هزار عدد از پيراهن‌هاي او را خريداري مي‌کنند.
 

2. رونالدو (رئال‌مادريد): درخشش رونالدو در 3 سال اخير باعث شده تا او بتواند در زمينه فروش پيراهن به رکورد بکام و زيدان برسد. پيراهن رئال‌مادريد با فروش ساليانه 1.3 ميليون در سال دومين پيراهن پرفروش دنياي توپ گرد به حساب مي‌آيد. در اين 3 سال اخير پيراهن شماره 7 اين تيم که متعلق به رونالدو است بيشترين فروش را داشته است. در سال 90.6 هزار هوادار رئال در فروشگاه‌هاي محصولات اين تيم پيراهن شماره 7 با نام کريس رونالدو را انتخاب مي‌کنند.
 

1. ليونل مسي (بارسلونا): محبوبيت مسي ديگر اپيدمي شده و اين ستاره دوست‌داشتني در سرتاسر دنيا هواداران خاص خودش را دارد. پيراهن شماره 10 مسي پرفروش‌ترين پيراهن دنياي فوتبال است. اين پيراهن توانسته است در 3 سال اخير رکورد پرفروش​ترين پيراهن را به نام خود ثبت کند. در اين 3 سال به طور ميانگين 99.6 هزار پيراهن مسي فروش رفته است.

نظرات بینندگان