arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۱

حامیان هتک حرمت سید حسن خمینی چه کسانی بودند؟ + سند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته گذشته صراط فیلمی از حواشی غائله 22 بهمن قم که در آن عده ایی به برهم زدن سخنرانی رییس مجلس در حرم حضرت معصومه(س) اقدام کردند، منتشر کرد که بازتابهای فراوانی داشت.
در فیلم یاد شده چهره تعدادی از بر هم زنندگان سخنرانی لاریجانی که بر حسب اتفاق در سلسله نشستهای بصیرت برگزار شده در شهر مقدس قم نیز حضور داشتند به تصویر کشیده شده بود و علیرغم اینکه صراط اتهامی در این خصوص به جبهه پایداری وارد نکرده بود، واکنش سرآسیمه و آمیخته به عصبانیت اعضای جبهه پایداری و سایتهای زنجیره ایی حامی این گروه حکایت از آن داشت که ظاهرا ضمیر مرجع خود را یافته است و این جریان و رسانه های حامی آن توجه اتهام در خصوص غائله قم را به خود وارد می دانند و لذا پیشاپیش در مقام پاسخگویی برآمده اند.



در هیاهوی بر خواسته از این کنش و واکنش، مصاحبه خبرگزاری مهر با دبیرکل جبهه پایداری ابعاد دیگری از این ماجرا را روشن کرد.
مرتضی آقا تهرانی در مصاحبه کوتاه خود در واکنش به سئوال خبرنگار مهر که از او پرسیده بود آیا شما در خصوص اتفاقات روز 22 بهمن شهر قم تذکری دریافت کرده اید؟ گفت: شما چه کار داری! این موضوع سری بوده و جلسه علنی نبوده است.


وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر این خبرگزاری مبنی بر اینکه آیا به شما توصیه شده است در خصوص حوادث 22 بهمن قم که در آن به ساحت مقدس حرم حضرت معصومه(س) اهانت شده و توهین هایی نیز به رئیس مجلس شورای اسلامی انجام گرفت موضع گیری کنید؟ گفت: من بنا ندارم مطلبی که تنها به من گفته اند را بگویم.
آقا تهرانی در پایان نیز در واكنش به اين سوال كه پس با این جواب های شما به نظر مي رسد در این خصوص تذکری دریافت کرده اید؟ گفت: در این مورد چيزي نمی گويم.
 اما صرف نظر ازموضوع غائله قم و مسببین آن بازخوانی اتفاقی مشابه و مروری بر مواضع اعضای جبهه پایداری و حامیان سایبری آنها در واکنش به آن اتفاق خالی از لطف نیست.
براساس این گزارش خرداد 89 در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در حرم مطهر آن حضرت عده ایی از حاضران به هنگام سخنرانی سید حسن خمینی با شعار دادن مانع از سخنرانی وی شده وجلسه سخنرانی یادگار امام(ره) را برهم زدند.


بلافاصله بعد از این اتفاق و علیرغم واکنش معنادار رهبر معظم انقلاب در همان جلسه، رسانه هایی که بعدا و در پی تشکیل جبهه پایداری به صف حامیان این تشکل پیوستند، ضمن دفاع از غائله یاد شده در اقدامی تخریبی با حذف نام خمینی از عنوان یادگار امام(ره) وی را سید حسن مصطفوی خطاب کردند.





در روزهای بعد نیز انبوهی از مقالات و مصاحبه با حامیان این تفکر در رسانه های وابسته منتشر شد که همگی خط تخریب سید حسن خمینی و دفاع از غائله یاد شده را در دستور کار خود قرار داد.
حمید رسایی در یکی از این گفت و گو ها ضمن طبیعی توصیف کردن اقدام صورت گرفته، گفت:سید حسن خمینی نباید از مردم گله داشته باشد.
وی افزود:اين مردم نبودند كه اجازه صحبت به سيدحسن ‌ندادند، بلكه خود وي بود كه ‌با حمايت از فتنه‌گران و همراهي با آشوبگران و به نوعي فاصله گرفتن از مردم، موجب شد‌ نتواند صحبت كند.



از سوی دیگر چند روز بعد و بدنبال انتشار خبر دیدار مرتضی آقا تهرانی با سید حسن خمینی در منزل یادگار امام(ره) در قم و برخی گمانه زنیها در خصوص محتوای این دیدار، سایت رجا با انتشار خبری که مضمون آن تاییدی ضمنی بر هتک حرمت یادگار امام(ره) در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل بود، دیدار آقا تهرانی را برای نصیحت سید حسن خمینی و نه برای اظهار تاسف از حوادث پیش آمده در حرم امام خواند!



این سایت با انتشار مطلب دیگری با عنوان هنوز بیست سال بیشتر نگذشته است ضمن دفاع از غائله یاد شده و توجیه اهانتهای صورت گرفته به سید حسن خمینی نوشت: چه جای گله به مردم به خاطر جلوگیری از سخنرانی سید حسن، که آنچه در حرم امام (ره) اتفاق افتاد نتیجه منطقی عملکرد دوپهلوي او در فتنه 88 بود.
از سوی دیگر حمایت از هتک حرمت صورت گرفته توسط شخصیتها و رسانه های وابسته به تفکری که بعدا در قامت جبهه پایداری انسجام یافت در حالی ادامه داشت که به موازات آن جمعی از مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه ضمن محکوم کردن این حادثه بشدت از وقوع آن ابراز تاسف کردند.



گفتنی است رهبر معظم انقلاب 28 بهمن ماه در دیدار مردم تبریز با معظم له ضمن اشاره به غائله قم و شعار علیه رئیس مجلس، فرمودند: اين كارهائى كه در قم اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. آن كارهائى كه در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اينجور كارها مخالفم. بارها به مسئولين و كسانى كه ميتوانند جلوى اين چيزها را بگيرند، تذكر داده‌ام. آن كسانى كه اين كارها را ميكنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نكنند.
نظرات بینندگان