arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۱

مطهری: اقدام کمیته فیلترینگ در مسدود کردن سایت‌های خبری غیرقانونی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات اقدام کمیته فیلترینگ در مسدود کردن سایت خبری منتشر کننده فیلم فتنه گران قم را اقدامی غیر‌قانونی خواند و گفت:‌ اقدام این سایت مصداق توهین نبوده بلکه در مسیر روشنگری و اطلاع‌رسانی بوده است.
 
علی مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت، فیلتر کردن سایت خبری که مبادرت به انتشار فیلمی کرده بود که در آن چهره برخی از شرکت‌کنندگان در جلسه بصیرت پایداری را با چهره اخلال‌گران حادثه ۲۲ بهمن قم تطبیق داده شده بود غیر قانونی خواند.
 
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعد از تصویب اصلاحیه قانون مطبوعات  که در سال۸۸ از سوی مجلس انجام شد،‌ نشریات الکترونیک و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تحت شمول قانون مطبوعات قرار گرفتند و هیات نظارت بر مطبوعات نظارت بر نشریات الکترونیک و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را عهده‌دار شد.
 
مطهری‌ افزود: پس از ابلاغ آیین نامه این قانون از سوی دولت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که حدود ۹-۸ ماه پیش انجام شد، هر گونه تذکر، فیلتر کردن یا لغو امتیاز نشریات الکترونیک و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در انحصار هیات نظارت بر مطبوعات است و کمیته فیلترینگ حق ورود به این عرصه را ندارد.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیته فیلترینگ تنها می‌تواند درباره وبلاگ‌ها و سایر مصادیق فضای مجازی وارد عمل شود، فیلتر شدن سایت صراط و پیش از آن سایت تابناک از سوی این کمیته را اقدامی غیر مجاز و غیر قانونی خواند.
 
نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: کمیته فیلترینگ فرضا از نظر قانونی مجاز به مسدود کردن این سایت خبری بوده است اما توجیه و دلیل معقول و منطقی برای این اقدام خود نداشته چرا که اقدام سایت صراط در انتشار فیلم مذکور، مصداق توهین نبوده و صرفا  ریشه حوادث ۲۲ بهمن قم را نشان داده و در واقع اطلاع‌رسانی و روشنگری کرده است. مطهری، ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که کمیته پیگیری‌ حادثه ۲۲ بهمن قم کمیسیون امنیت ملی مجلس در اختیار قوه قضائیه قرارداده است، این قوه باید به سرعت با اخلال‌گران و عاملان این اقدام برخورد کند تا شاهد تکرار این حادثه تلخ که راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن را تحت‌الشعاع قرار داد، نباشیم.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد:‌ سخنرانان جلسات دهه فجر قم که همگی از اعضای جبهه پایداری بودند در سخنرانی های خود حملات گسترده‌ای به علی لاریجانی کردند و در نتیجه عده‌ای را تحریک به اخلال‌گری در مراسم سخنرانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه (س) کردند که معتقدم محرکین این حادثه نیز مجرم هستند.
نظرات بینندگان